Οι πρώην εργοταξιακοί χώροι στο Αντίρριο έρχονται και πάλι στο προσκήνιο. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με πληροφορίες τις «ε» το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται άμεσα, έως και το τέλος του 2019, να βγάλει το διαγωνισμό για την αξιοποίησή τους. Πρόκειται για αρκετά σημαντική εξέλιξη, καθώς φαντάζει δύσκολο το Ταμείο να προχωρά στην ενέργεια αυτή μην έχοντας πριν εκφρασμένο ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές, με τα βλέμματα τώρα να στρέφονται στο ποιες θα πρέπει να είναι οι χρήσεις του χώρου. Η «ε» απαντά και σε αυτό το ερώτημα, φωτίζοντάς το σε ένα πρώτο στάδιο.
Οι πρώην εργοταξιακοί χώροι της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου στο Αντίρριο, που τόσο πολύ συζητήθηκαν αλλά και δημιούργησαν προσδοκίες κατά το παρελθόν στην τοπική κοινωνία, αλλά και τη γύρω περιοχή, ήρθε η ώρα να γίνουν και πάλι θέμα συζήτησης. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με πληροφορίες της «ε» το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο ανήκουν έχει λάβει την απόφαση έως το τέλος του χρόνου να βγάλει τον πολυπόθητο διαγωνισμό, καλώντας υποψήφιους επενδυτές να καταθέσουν την πρόταση τους. Πρόκειται για εξέλιξη η οποία είχε ήδη προαναγγελθεί από την αρχή του έτους, μετά και την επικαιροποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου από το Ταμείο και την έγκρισή του από το τότε Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, και που τώρα ήρθε η ώρα να γίνει πράξη.
Η χαμένη ευκαιρία
Το ακίνητο «φιλέτο», όπως χαρακτηρίστηκε από πολλούς, κυρίως τα πρώτα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της γέφυρας, έμελε δυστυχώς να μην έχει στο πέρασμα του χρόνου την τύχη που πολλοί προσδοκούσαν. Η θέση του, τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, και η ανάγκη της περιοχής να βρει πηγές παραγωγής πλούτου, δυστυχώς δεν στάθηκαν αρκετά ως στοιχεία να οδηγήσουν στην αξιοποίησή του, όταν ακόμα το θέμα ήταν «ζεστό», παρά τις πολλές προσπάθειες που είχαν γίνει από το φορέα «Γέφυρες Ανάπτυξης», ο οποίος μάλιστα είχε καταθέσει συγκεκριμένη δέσμη προτάσεων δείχνοντας προς την τουριστική αξιοποίηση. Όλοι τότε, επί δήμου Αντιρρίου ακόμα, μιλούσαν για ένα έργο ώριμο προς δημοπράτηση, όμως τα λόγια και οι υποσχέσεις παρέμειναν λόγια, χωρίς ποτέ κανείς να καταλάβει επακριβώς γιατί χάθηκες πολύτιμος χρόνος την εποχή ακόμα που η Ελλάδα… κινούσε αρκετό χρήμα στον τομέα των επενδύσεων.
Η πρόταση του 2016
Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή, καθώς το ακίνητο πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ, για να βγει σε διαγωνισμό το 2014, με τιμή εκκίνησης τα 1.300.000 ευρώ, ένας διαγωνισμός όμως ο οποίος απέβη άκαρπος, εναρμονισμένος προφανώς στο γενικότερο κακό οικονομικά κλίμα εκείνης της περιόδου στη χώρα. Κατά καιρούς, και αυτό θα πρέπει να σημειωθεί, το θέμα των εργοταξιακών χώρων ερχόταν στο προσκήνιο, είτε γιατί το ΤΑΙΠΕΔ το είχε στην ατζέντα του προς προώθηση, είτε γιατί ενδιαφερόμενοι επενδυτές είχαν εκφράσει ενδιαφέρον. Στη δεύτερη περίπτωση εντάσσεται και η περίπτωση του 2016, όταν εκπρόσωπος Σκανδιναβών επενδυτών είχαν έρθει στην περιοχή για να συλλέξει στοιχεία για το ακίνητο, με την πρότασή του να προβλέπει τη δημιουργία υποδομών βαφής μεγάλων σκαφών. Η πρόταση αυτή, όμως, συνάντησε την αντίθεση της τοπικής κοινωνίας, καθώς το τότε τοπικό συμβούλιο εκφράστηκε αρνητικά, αφού επέμεινε στην γραμμή της τουριστικής αξιοποίησης του χώρου. Μάλιστα έκανε γνωστή τη θέση του αυτή και στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο παρακολουθούσε το θέμα, μην θέλοντας όμως να ανάψει το πράσινο φως σε μία επένδυση που θα έστρεφε εναντίον της την τοπική κοινωνία. Το τότε ρεπορτάζ έλεγε επίσης πως στον εκπρόσωπο των επενδυτών προτάθηκε εναλλακτικά από το δήμο Ναυπακτίας, σε προφορικό επίπεδο, ένας άλλος χώρος στον Πούντο της Ναυπάκτου, κάτι όμως που δεν έγινε δεκτό, με αποτέλεσμα οι συζητήσεις να σταματήσουν εκεί.
Έως το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός
Ερχόμενοι στο σήμερα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «ε» από το κυβερνητικό στρατόπεδο, το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει άμεσα να βγάλει το ακίνητο των πρώην εργοταξιακών χώρων στο Αντίρριο σε διαγωνισμό, κρίνοντάς το πλέον ώριμο. Μάλιστα, όπως προκύπτει από την έρευνά μας, ο χρόνος του διαγωνισμού τοποθετείται πριν από το τέλος του 2019, δείγμα και αυτό του πως, από τη μία, το θέμα απασχολεί «ζεστά» το Ταμείο, και από την άλλη πως προφανώς για να βγει μία τέτοια προκήρυξη στον αέρα θα υπάρχει πριν και η αντίστοιχη εκδήλωση ενδιαφέροντος σε προφορικό τουλάχιστον επίπεδο.
Οι χρήσεις του χώρου
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ε» κατά καιρούς διάφοροι υποψήφιοι επενδυτές έχουν απευθυνθεί στο ΤΑΙΠΕΔ διερευνώντας το χώρο και τις δυνατότητες επένδυσης σε αυτόν, κάτι που έχει γίνει και σήμερα, για να οδηγηθούμε στην εξέλιξη που αναφερόμαστε. Ως προς τη χρήση του χώρου, τώρα, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, έως ώρας οι πληροφορίες έρχονται με το σταγονόμετρο, όμως αυτό που φαίνεται να είναι ξεκάθαρο είναι πως τα όνειρα των προηγούμενων ετών για αμιγώς τουριστική αξιοποίηση του χώρου δεν θα επαληθευτούν ούτε αυτή τη φορά. Κι αυτό γιατί το ρεπορτάζ μας από ανθρώπους που γνωρίζουν λεπτομέρειες της υπόθεσης καταλήγει, καταρχάς, σε αυτό που αναφέρει και το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ στη ιστοσελίδα του, δηλαδή στη δυνατότητα επένδυσης στον τομέα των logistics, με μία ακόμα όμως αρκετά πιθανή πρόβλεψη, αυτή της δημιουργίας υποδομών για τη διαχείμαση σκαφών.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, και αφού προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού, αναμένεται να βγουν στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η στάση του δήμου Ναυπακτίας, ο οποίος κατά καιρούς έχει συζητήσει για το θέμα, παίρνοντας μάλιστα και συγκεκριμένες αποφάσεις για τις χρήσεις που επιθυμεί στο χώρο, δείχνοντας πάντα προς την τουριστική αξιοποίηση. Θα συνεχίζει αυτό, όμως, με δεδομένη την έως σήμερα αδυναμία υλοποίησης αυτής της κατεύθυνσης;
Η περιγραφή του ακινήτου
Δείτε τι γράφει το ΤΑΙΠΕΔ στην ιστοσελίδα του για το χώρο των πρώην εργοταξιακών στο Αντίρριο:
Παραθαλάσσιο ακίνητο στον οικισμό του Αντιρρίου πλησίον της απόληξης της καλωδιωτής γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης»). Το ακίνητο αποτελείται από τέσσερα (4) επιμέρους τμήματα και χρησίμευσε στο παρελθόν ως κύριος εργοταξιακός χώρος κατασκευής της Γέφυρας. Σε δύο τμήματα του έχουν διαμορφωθεί τεχνητές προβλήτες.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα του ακινήτου είναι η θέση του στο κέντρο ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού-διαμετακομιστικού κόμβου που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο καθώς και με την υπόλοιπη Ευρώπη, αφού οι λιμένες της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας αποτελούν κύριες πύλες της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη, το εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο του καθώς και το μέγεθος του.
Τοποθεσία
Το ακίνητο βρίσκεται επί της Ιονίας Οδού σε κομβικό σημείο για οδικές μεταφορές και ιδιαίτερα προνομιούχο για την εξυπηρέτηση θαλάσσιων μεταφορών. Η σύνδεση με την Ιονία Οδό είναι άμεση. Το ακίνητο απέχει 211χλμ από Αθήνα, 15χλμ από την Πάτρα, 205χλμα από Ιωάννινα.
Αξιοθέατα & Σημεία Ενδιαφέροντος
· Καλωδιωτή Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”
· Ναύπακτος
· Μεσολόγγι
· Λιμένας Πάτρας
· Τουριστικός λιμένας και Κάστρα Ναυπάκτου & Πάτρας (Παλαιά Φρούρια)
· Ορεινή Ναυπακτία
Επόμενα βήματα αξιοποίησης
· Ολοκλήρωση Ωρίμανσης
· Διαγωνισμός
Κτιριακές εγκαταστάσεις
· Δεν υφίστανται κτιριακές εγκαταστάσεις εντός του ακινήτου.
Μελλοντικό πολεοδομικό καθεστώς (στο στάδιο επένδυσης)
Η αξιοποίηση του ακινήτου προβλέπεται να γίνει με τις υφιστάμενες εκτός σχεδίου διατάξεις, από τις οποίες προκύπτουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης ειδικά στον τομέα των logistics.
Πηγή φωτό: www.hradf.com(ΤΑΙΠΕΔ)
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «εμπρός Ναυπάκτου»