Ένας τομέας που η δημοτική αρχή Γκίζα έχει παράξει σημαντικό έργο
Με 15 δημοσιογράφους των μεγαλύτερων ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης συναντήθηκαν ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τουρισμού Ντίνος Τσουκαλάς, στο πλαίσιο των δράσεων προβολής και εξωστρέφειας της περιοχής που πραγματοποιεί συστηματικά τα τελευταία χρόνια ο δήμος με την υποστήριξη της Αιτωλικής Αναπτυξιακής. Με την ευκαιρία αυτής της πρωτοβουλίας, η «εμπρός» παρουσιάζει τις στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας του δήμου στη διάρκεια αυτής της θητείας, ενός τομέα που ομολογουμένως είναι από εκείνους που η δημοτική αρχή Γκίζα μπορεί να υποστηρίζει ότι έχει παραχθεί σημαντικό έργο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του δήμου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, με τους δημοσιογράφους να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για την ιστορία και τη φύση της περιοχής, όσο και για τις εναλλακτικές δραστηριότητες και την τοπική γαστρονομία. Άλλωστε, ο «value for money» προορισμός που συγκαταλέγεται στους κορυφαίους της ηπειρωτικής χώρας, με την εύκολη πρόσβαση μέσω των Οδών Εγνατίας και Ιόνιας βρίσκεται πλέον πιο κοντά και στους επισκέπτες της Βορείου Ελλάδας.
Με αφορμή τη συνάντηση εργασίας, ο Β. Γκίζας σημείωσε: «Συνεχίζουμε ως δήμος τις στοχευμένες δράσεις προώθησης και προβολής του τόπου μας. Η συνάντησή μας με τους δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης εντάσσεται στην προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από 3,5 χρόνια και έχει ως επιστέγασμα την επέκταση της τουριστικής σεζόν και φυσικά τις υψηλές επιδόσεις που καταγράφουμε σε επίπεδο επισκεψιμότητας.
Η Ναυπακτία πλέον συγκαταλέγεται επάξια στους κορυφαίους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας και σε κάθε περίπτωση αυτό δεν είναι τυχαίο. Οφείλεται σαφώς και πρωτίστως στην εξωστρέφεια που επιδεικνύουμε και στη συστηματική προβολή, αλλά και στις υποδομές που είτε ανακαινίζουμε είτε δημιουργούμε νέες, στην ιστορία, στον πολιτισμό μας, στην τοπική γαστρονομία, στο φυσικό περιβάλλον, στις πολλές και διαφορετικές εμπειρίες που μπορεί να βιώσει κάποιος στον τόπο μας, όπως οι εναλλακτικές δραστηριότητες και συγκεκριμένα η αναρρίχηση, η πεζοπορία, η ποδηλασία βουνού, το kite surf, το rafting, το canoe kayak, το rappel, η ιππασία και πολλές ακόμη, στις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και value for money που προσφέρουν οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου και της εστίασης,
Πρόκειται επομένως για πολυπαραγοντική και συλλογική προσπάθεια, κάτι που μας ικανοποιεί όλους και μας καθιστά ακόμη πιο αισιόδοξους για τη συνέχεια».
Από τα σημαντικότερα έργα της θητείας
Με αφορμή τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία του δήμου, αξίζει να αναφερθούμε στο σημείο αυτό στις συνολικές ενέργειες που έχουν γίνει από το δήμο στην διάρκεια της παρούσας θητείας, ενέργειες οι οποίες κατά κοινή ομολογία έχουν βάλει ακόμα πιο δυνατά τη Ναυπακτία στο χάρτη των προορισμών της χώρας. Προφανώς, δεν έγινε η αρχή το 2019, καθώς η περιοχή ήταν ήδη (υπό μία έννοια) προορισμός, όμως είναι αλήθεια πως οι στοχευμένες ενέργειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, έχουν ως συνέπεια το όνομά της να παίζει όλο και πιο συχνά από πομπούς με μεγάλη γκάμα αναγνωστών και θεατών, με ότι αυτό που μπορεί να συνεπάγεται. Συνεχίζοντας επί της ουσίας το έργο των προηγούμενων διοικήσεων του δήμου, καθώς και εκείνο που χρόνια τώρα έρχεται μέσα από την ιδιωτική πρωτοβουλία των ανθρώπων που επιχειρούν στον τομέα του τουρισμού, η δημοτική αρχή Γκίζα, αν έχει να επιδείξει κάτι πολύ σημαντικό στη διάρκεια των δικών της ημερών στο τιμόνι του δήμου, τότε αυτό είναι δίχως καμία αμφιβολία η δουλειά που γίνεται στον τομέα της εξωστρέφειας.
Εδώ θα πρέπει να παρατηρήσουμε βέβαια πως η Ναυπακτία εκμεταλλεύτηκε σε πολύ καλό βαθμό και τη συγκυρία της πανδημίας, καθώς έπαιξε δυνατά από την πρώτη στιγμή που άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα, το καλοκαίρι του 2021, ως ένας προορισμός που είναι κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα, με σύγχρονα οδικά δίκτυα πλέον να τη συνδέουν με αυτά, παρέχοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα να την επιλέξει χωρίς να συνωστίζεται σε καράβια ή αεροπλάνα.
Οι ενέργειες του δήμου
Είναι γεγονός πως η προβολή της Ναυπακτίας γίνει πλέον μέσω συνεχούς παρουσίας και αφιερωμάτων, ρεπορτάζ και ζωντανών συνδέσεων σε κεντρικά Μέσα Ενημέρωσης, τόσο του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου όσο και του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης, αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας απλώνονται σε μία μεγάλη γκάμα μέσων και σε συνέχεια της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με εφημερίδες, sites, τηλεοπτικά δίκτυα, ραδιοφωνικούς σταθμούς, press trips, επαφές με συντάκτες του τουριστικού, αλλά και τη συμμετοχή του δήμου σε διάφορες δράσεις που έχουν σχέση με τον τομέα. Αποτέλεσμα αυτών και σίγουρα κορυφαία στιγμή αναγνώρισης της δουλειάς που γίνεται, υπήρξε η βράβευση του δήμου Ναυπακτίας ως Best Greek Hospitality Municipality.
Ας δούμε όμως τις κυριότερες δράσεις που αναπτύχθηκαν ανά έτος:
2020
- Παραγωγή και προώθηση της επιτυχημένης τουριστικής καμπάνιας «Ο δικός μου τόπος είναι η Ναυπακτία»
Πρωταγωνιστές της καμπάνιας υπήρξαν οκτώ πρόσωπα αναγνωρίσιμα και καταξιωμένα στο χώρο τους, που μοιράστηκαν τη μοναδική σχέση με τον δικό τους τόπο… την Ναυπακτία. Η ηθοποιός και τραγουδίστρια Νάντια Μπουλέ, οι γνωστοί δημοσιογράφοι Νίκος Ανδρίτσος και Μαριλένα Γεραντώνη, η Ολυμπιονίκης της καλλιτεχνικής κολύμβησης Ευαγγελία Πλατανιώτη, η αθλήτρια ξιφασκίας με αμαξίδιο Γεωργία Καλτσή, ο ορειβάτης-αναρριχητής Σπύρος Σούλης, ο τραγουδοποιός Δημήτρης Κοργιαλάς και η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Ιστιοπλοΐας Τάνια Παπαθανασίου συνθέτουν το ψηφιδωτό της μεγάλης εικόνας της Ναυπακτίας.
Η διάχυση της συγκεκριμένης καμπάνιας πραγματοποιήθηκε με κάθε διαθέσιμο τρόπο και, κατά κύριο λόγο, μέσω του διαδικτύου και των θεματικών προφίλ και σελίδων του δήμου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προβλήθηκε επίσης σε κεντρικά μέσα ενημέρωσης της χώρας, καθώς και στους κεντρικούς σταθμούς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός).
- Δημιουργία της ταυτότητας #Visit_Nafpaktia, καθώς ο δήμος εγκαινίασε τα θεματικά προφίλ του στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα:
Facebook: Visit Nafpaktia
Instagram: visit_nafpaktia
YouTube: Visit Nafpaktia
- Ζωντανές συνδέσεις με τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής θεαματικότητας και ρεπορτάζ σε κεντρικά δελτία ειδήσεων σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας
- Documentary παραγωγής Δήμου Ναυπακτίας
Ο δήμος δημιούργησε, με δική του παραγωγή και σενάριο, για την 449η Επέτειο της ιστορικής Ναυμαχίας της Ναυπάκτου ένα video αφιέρωμα με τις τοποθετήσεις και τα μηνύματα κορυφαίων προσωπικοτήτων και συγκεκριμένα του πρώην Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά, της Ακαδημαϊκού-πρώην Υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου και της Ακαδημαϊκού-Ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου. Το αφιέρωμα αποτέλεσε τον προπομπό των εκδηλώσεων για την 450η Επέτειο.
- Δημιουργία και προώθηση μικρής διάρκειας video για τη Χριστουγεννιάτικη Ναύπακτο «Ναύπακτος… σαν παραμύθι», σε επιμέλεια Νίκου Νικόπουλου (Studio Kourmousis).
Το συγκεκριμένο video προβλήθηκε κατά τη διάρκεια ζωντανών συνδέσεων και ρεπορτάζ που παρουσιάστηκαν σε κεντρικά δελτία ειδήσεων και εκπομπές τηλεοπτικών σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας.
2021
- Παραγωγή και προώθηση οπτικοακουστικού αφιερώματος για την Επέτειο της Απελευθέρωσης της Ναυπάκτου.
- Documentary παραγωγής Cosmote TV με πρωτοβουλία του Δήμου Ναυπακτίας
Δήμος Ναυπακτίας και COSMOTE TV δημιούργησαν την εξαιρετικής ποιότητας και περιεχομένου παραγωγή του COSMOTE History «Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ», σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Χατζή με πρωταγωνιστή τον Βαγγέλη Στρατηγάκο.
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 450 ετών από την Ναυμαχία της Ναυπάκτου, για πρώτη φορά το ιστορικό γεγονός, το οποίο σημάδεψε την ευρωπαϊκή και παγκόσμια ιστορία, παρουσιάζεται μέσα από ένα δραματοποιημένο documentary στο οποίο συμμετείχαν Ακαδημαϊκοί, παρουσιάζοντας σημαντικές πτυχές και άγνωστες στο ευρύ κοινό λεπτομέρειες, με τη βοήθεια των πλέον σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων.
Η επίσημη πρώτη προβολή του documentary έγινε ανήμερα της 450ης Επετείου από την ιστορική Ναυμαχία της Ναυπάκτου και ταυτόχρονα από τον δήμο Ναυπακτίας (ειδική εκδήλωση, ανοικτή για το κοινό στο Ενετικό Λιμάνι) και την COSMOTE TV μέσα από το κανάλι της COSMOTE History HD σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης.
- Ζωντανές συνδέσεις με τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής θεαματικότητας και ρεπορτάζ σε κεντρικά δελτία ειδήσεων σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας
- Πολυσέλιδη καταχώρηση στο θεματικό περιοδικό «ΔΙΑΚΟΠΕΣ» – Χειμώνας 2021-2022
2022
- Press Trip στη Ναυπακτία
Ο δήμος Ναυπακτίας με την υποστήριξη της Αιτωλικής Αναπτυξιακής φιλοξένησε το τριήμερο 6-8 Μαΐου 2022, συνολικά 14 εξειδικευμένους συντάκτες ταξιδιωτικού και γαστρονομικού ρεπορτάζ. Οι συντάκτες εκπροσώπησαν κορυφαία μέσα ενημέρωσης της χώρας στο πλαίσιο πρωτοβουλίας για την προώθηση και την ανάδειξη της Ναυπακτίας. Αναλυτικότερα, τα μέσα ενημέρωσης των συντακτών: ΕΡΤ, Alpha TV, Πρώτο Θέμα Travel και Πρώτο Θέμα Travel Γαστρονομία, iefimerida.gr, Liquid Media, Αθηνόραμα Travel, Insider.gr, Real News, reader.gr
Ενδεικτικές καταχωρήσεις με αφορμή το συγκεκριμένο Press Trip:
-Athinorama.gr – Εβδομάδα Τεύχους Κυκλοφορίας: 16.6.2022-22.6.2022: «Ναύπακτος: Ζεν weekend εκεί που δεν το περιμένεις!», της Λένας Γκόβαρη
-Real (Εφημερίδα + Site) – 5.6.2022: Πολυσέλιδο Αφιέρωμα «Ναύπακτος: Η υπέροχη θαλασσινή Καστροπολιτεία» της Σίσσυς Νίκα
- Δημιουργία θεματικής τουριστικής ιστοσελίδας για την προβολή της Ναυπακτίας και των επιχειρήσεων (ξενοδοχείων, εστίασης και τουριστικού ενδιαφέροντος) visitnafpaktia.gr
- Με αφορμή τη διοργάνωση του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ναύπακτο, του Lepanto Formula Kite Europeans (ολυμπιακή κατηγορία kiteboarding – μετά από αίτημα του δήμου Ναυπακτίας στη Διεθνή Ομοσπονδία η διοργάνωση έλαβε τιμητικά την ονομασία «Lepanto»), ο δήμος συνεργάστηκε στενά με την Media Team της International KiteBoarding Association (ΙΚΑ) και την ICARUS με αποτέλεσμα εικόνες από την Ναύπακτο να προβληθούν στις 5 ηπείρους μέσα από τα μεγαλύτερα αθλητικά δίκτυα του κόσμου, που κάλυψαν το γεγονός με ειδικά αφιερώματα. Περισσότερα από 170 τηλεοπτικά και ηλεκτρονικά δίκτυα διεθνώς πρόβαλαν το Πρωτάθλημα και τη Ναύπακτο.
- Κορυφαία στιγμή η βράβευση του δημάρχου Βασίλη Γκίζα και του δήμου Ναυπακτίας ως «Best Greek Hospitality Municipality 2022» στον καταξιωμένο θεσμό των Greek Hospitality Awards που πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.
- Ζωντανές συνδέσεις με τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής θεαματικότητας και ρεπορτάζ σε κεντρικά δελτία ειδήσεων σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας
2023
- Συνάντηση εργασίας στη Θεσσαλονίκη με 15 δημοσιογράφους των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης
Ενδεικτικές καταχωρήσεις με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση:
- Naftemporiki.gr: 24.3.2023: «Η Ναυπακτία κερδίζει το στοίχημα της τουριστικής ανάπτυξης» της Βάσως Βεγίρη
- Voria.gr: 24.3.2023: «Ναυπακτία: Ένας μεσαιωνικός προορισμός 4,5 ώρες από τη Θεσσαλονίκη» της Λίνας Τσιρέκα
- Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: 24.3.2023: «Ναύπακτος: Η καστροπολιτεία με τα ορεινά χωριά και τις πανέμορφες παραλίες»
Ακολουθούν ενδεικτικοί τίτλοι:
Α) από ζωντανές Συνδέσεις
- ΣΚΑΪ: «Πρωινή Ενημέρωση» με τον Νίκο Υποφάντη, «Ο δικός μου τόπος είναι η Ναυπακτία» – 21.8.2020
- ΕΡΤ1: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10-12, «Η τουριστική προβολή της Ναυπακτίας» – 22.7.2020
- MegaTv, εκπομπή «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜEGA» με τους Μαριλένα Γεραντώνη και Νικήτα Κορωνάκη – 25.7.2022
- ALPHA TV, εκπομπή «ALPHA ΤΩΡΑ» με τους Παναγιώτη Σουρέλη, Χρύσανθο Κοσελόγλου και Αλεξάνδρα Καϋμένου – 16.7.2022
Β) από ρεπορτάζ
- ALPHA TV, κεντρικό δελτίο Ειδήσεων, Τίτλος ρεπορτάζ της Βικτωρίας Δαράτου: «Η Ναύπακτος έχει μπει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη» – 21.8.2022)
- ALPHA TV, εκπομπή «ALPHA ΤΩΡΑ», ρεπορτάζ της Βικτωρίας Δαράτου – 16.7.2022
Γ) από άρθρα και αφιερώματα
- Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: 8.1.2023: «Η Ναύπακτος αναπτύσσεται έχοντας στρέψει το βλέμμα της προς τη θάλασσα» του Ηλία Κάνιστρα
- CΝΝgreece: 24.1.2023: «Περιβαλλοντικές παρεμβάσεις για την ανάδειξη της Ναυπάκτου σε top προορισμό» της Ελένης Καραθάνου
- Athinorama.gr (Έντυπο + Site) – Εβδομάδα Τεύχους Κυκλοφορίας: 16.6.2022-22.6.2022: «Ναύπακτος: Ζεν weekend εκεί που δεν το περιμένεις!», της Λένας Γκόβαρη
- Real (Εφημερίδα + Site) – 5.6.2022: Πολυσέλιδο Αφιέρωμα «Ναύπακτος: Η υπέροχη θαλασσινή Καστροπολιτεία» της Σίσσυς Νίκα
- Naftemporiki.gr: 24.3.2023: «Η Ναυπακτία κερδίζει το. στοίχημα της τουριστικής ανάπτυξης» της Βάσως Βεγίρη
- Voria.gr: 24.3.2023: «Ναυπακτία: Ένας μεσαιωνικός προορισμός 4,5 ώρες από τη Θεσσαλονίκη» της Λίνας Τσιρέκα
- Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: 24.3.2023: «Ναύπακτος: Η καστροπολιτεία με τα ορεινά χωριά και τις πανέμορφες παραλίες»
Travel.gr: 5.3.2023
- Naftemporiki.gr: 5.3.2023: «Απόδραση στην ορεινή Ναυπακτία και τα πανέμορφα χωριά της» της Τζούλιας Τασώνη
- Iefimerida.gr: 13.2.2023: «Ο Δήμος Ναυπακτίας γιορτάζει την Αποκριά και την Καθαρά Δευτέρα»
Τα πολιτικά εύσημα
Όλα τα παραπάνω, ως κάποιες από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που έχουν γίνει στη διάρκεια αυτής της θητείας, έχουν ονοματεπώνυμο και αποτελούν κυρίως πολιτική επιλογή του δήμου. Μία πολιτική επιλογή που πρέπει να πιστωθεί στον ίδιο το δήμαρχο, Βασίλη Γκίζα, που από την πρώτη στιγμή έθεσε ψηλά στην ατζέντα το θέμα της εξωστρέφειας, προφανώς στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Ντίνο Τσουκαλά, και το τμήμα του δήμου που ασχολείται με τον τομέα, καθώς και στον πρόεδρο της Αιτωλικής Αναπτυξιακής, Γιώργο Κοτρώνη, που επίσης ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε ο φορέας να τρέξει θέματα που αφορούν στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.
Ταυτόχρονα όμως, όλη αυτή η δουλειά έχει και άλλους σημαντικούς παράγοντες, οι οποίοι μένουν πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, όντας όμως ταυτόχρονα, σε αρκετά από τα παραπάνω, οι βασικοί συντελεστές της δουλειάς που έχει γίνει. Κορυφαίος όλων, στο δήμο Ναυπακτίας, η Έμυ Παπαδούλα, ειδική συνεργάτιδα του δημάρχου στον τομέα της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων, η οποία εκτός των άλλων αποτελεί λαμπρό παράδειγμα του πως η επιλογή των κατάλληλων προσώπων στις εν λόγω θέσεις μπορεί να αποδώσει στο δήμο σημαντικά οφέλη, σπάζοντας καθιερωμένες πρακτικές του παρελθόντος όπου κυρίως τοποθετούνταν άνθρωποι… για άλλους λόγους, παρά και κατά κύριο λόγο για να ωφεληθεί ο δήμος.
Καταλήγοντας, βέβαια, η συζήτηση προφανώς δεν πρέπει να σταματά στο ότι ο δήμος έχει κάνει σημαντική δουλειά στον τομέα προώθησης της περιοχής, καθώς το… «φέρνω επισκέπτες» είναι κάτι το πολύ σημαντικό, το οποίο όμως πρέπει να συνοδεύεται και από άλλα, εξίσου σημαντικά δεδομένα. Ποιες είναι εκείνες οι υποδομές, οι συνθήκες και οι υπηρεσίες που θα βρει η επισκέπτης ερχόμενος στην περιοχή; Οι απαντήσεις στο ερώτημα αυτό είναι που θα αφήσουν εν τέλει και τις εντυπώσεις σε εκείνους που θα έρθουν, κάνοντάς τους ακολούθως καλούς ή όχι και τόσο καλούς διαφημιστές της περιοχής. Και εδώ, είναι δεδομένο πως θέλουμε ακόμα αρκετή δουλειά…