6.8 C
Nafpaktos
Wednesday, February 8, 2023
spot_img
spot_img

Εφικτό έργο η μαρίνα στη Ναύπακτο ή σχέδιο ανεφάρμοστο;

Ο δήμος Ναυπακτίας ξεκινά τη διαδικασία για την εκ νέου χωροθέτηση της μαρίνας, έχοντας θέσει ως στόχο να ρίξει το κόστος κατασκευής, από αυτό που προέβλεπε η προηγούμενη, αλλά και να αυξήσει τη χωρητικότητά της. Η ανακοίνωση δεν έμεινε πολιτικά αναπάντητη, όπως ήταν αναμενόμενο. Η «ε» έχει το ρεπορτάζ για τα δεδομένα.

Η συζήτηση για την εκπόνηση των μελετών των λιμενικών έργων, μεταξύ αυτών και για τη μαρίνα, ήρθε και πάλι στο προσκήνιο όταν πρόσφατα στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Βασίλης Γκίζας αναφέρθηκε στα όσα πρόκειται να γίνουν επ’ αυτών. Ήταν η συζήτηση για το τεχνικό πρόγραμμα του 2023, για την οποία ο δήμος τώρα κάνει ένα βήμα πιο μπροστά, με την έκδοση σχετικού δελτίου τύπου στο οποίο ενημερώνει για τα όσα πρόκειται να συμβούν.

Αναλυτικότερα ανέφερε:

«Χρηματοδότηση μέσω του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ εξασφάλισαν ο Δήμος Ναυπακτίας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δήμου Ναυπακτίας για τις μελέτες της χωροθετημένης Μαρίνας στο Γρίμποβο, δυναμικότητας 200 σκαφών.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συζήτησης για την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος, ο Δήμαρχος κ.Βασίλης Γκίζας αναφέρθηκε στη συγκεκριμένη εξέλιξη σημειώνοντας ότι, το 2021 είχε εγκριθεί το ποσό ύψους 600.000 ευρώ από το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ προκειμένου να διατεθεί για τη σύνταξη μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.  Εξ αυτού, το ποσό των 105.000 ευρώ θα διατεθεί στις μελέτες που αφορούν στη Μαρίνα Ναυπάκτου.  Το αίτημα έγινε αποδεκτό από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και πλέον Δήμος και Λιμενικό Ταμείο βρίσκονται στη διαδικασία σύνταξης του φακέλου τροποποίησης της χωροθέτησης της Μαρίνας και της σύνταξης των μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), Κυματικής Διείσδυσης και Ακτομηχανικής.

Επιπλέον, ο Δήμος Ναυπακτίας έχει ήδη εγγράψει ποσό ύψους 90.000 ευρώ στον προϋπολογισμό του για την απαλλοτρίωση και της ιδιοκτησίας που βρίσκεται εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος και έως σήμερα αποτελεί εμπόδιο για τη χωροθέτηση της Μαρίνας στο σημείο.

Παράλληλα, με τη χρηματοδότηση του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και για τα ακόλουθα έργα:

1.Αναβάθμιση εκσυγχρονισμός λιμένος Αντιρρίου και προστασία αντιστήριξης του παρακείμενου κάστρου Αντιρρίου, κόστους 172.360 ευρώ

2.Κατασκευή λιμενίσκου-καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην Κάτω Βασιλική, κόστους 168.640 ευρώ

3.Επισκευή-επέκταση υπάρχοντος προβλήτα λιμένα και ανάπλαση της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Κρυονερίου, κόστους 168.640 ευρώ.

Με την ολοκλήρωση των μελετών αυτών θα ληφθούν χρηματοδοτήσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και θα γίνουν λιμενικά έργα που θα αναβαθμίσουν την πρόσβαση και θα βελτιώσουν τη λειτουργικότητα των υποδομών στις παραθαλάσσιες περιοχές του δήμου.

Ο κ.Γκίζας ανέφερε επίσης στο σώμα ότι, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκατασταθεί το γεωτρύπανο στο σημείο όπου θα κατασκευαστεί το αλιευτικό καταφύγιο της Βαριάς, ολοκληρώνοντας έτσι το σύνολο των απαιτούμενων μελετών.

Επιπλέον, ξεκινά άμεσα το έργο στερέωσης και αποκατάστασης του Ενετικού Λιμανιού της Ναυπάκτου, συνολικού αρχικού προϋπολογισμού 1,77 εκ. ευρώ καθώς υπεγράφη από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και τον ανάδοχο εργολάβο η σχετική σύμβαση.  Το συγκεκριμένο έργο συνδέεται με το έργο της συντήρησης και αποκατάστασης του νοτιοανατολικού τμήματος του Κάστρου Ναυπάκτου, που ολοκληρώνεται το προσεχές διάστημα με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και προϋπολογισμό 600.000 ευρώ που καλύπτεται μέσω του Τοπικού Προγράμματος CLLD/Leader 2014-2020.

Τα ανωτέρω έργα σε συνδυασμό με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Ναυπάκτου που επίσης ξεκινά άμεσα να εκτελείται με χρηματοδότηση ύψους 1,79 εκ. ευρώ, αποτελούν τη βασική δέσμη σημαντικών έργων, παρεμβάσεων και μελετών που στόχο έχουν να αλλάξουν ριζικά και να αναμορφώσουν το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Ναυπακτίας».

Η αντίδραση της παράταξης Μπουλέ

«(προ)Περσινά Ξινά Σταφύλια» ήταν ο τίτλος της ανακοίνωσης της παράταξης του Γιάννη Μπουλέ, στα όσα ανέφερε ο δήμος, κάνοντας λόγο για καθυστερήσεις από την πλευρά του δήμου, καθώς τα χρήματα για την εκπόνηση των εν λόγω μελετών έχουν εγκριθεί από το 2020, χωρίς όμως να αξιοποιηθούν έως σήμερα.

Αναλυτικά ανέφερε η ανακοίνωση της ΑΔΚΝ:

«Με δελτίο τύπου ο δήμαρχος κ. Γκίζας ενημερώνει τους δημότες «ιθαγενείς» (έτσι αντιλαμβάνεται τη σχέση του με τους δημότες) ότι αρχίζουν οι μελέτες για το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Ναυπακτίας. Χρησιμοποιεί δε ως προμετωπίδα τη Μαρίνα της Ναυπάκτου για ευνόητους λόγους και αναφέρει το ποσό των 600.000€ για μελέτες που εγκρίθηκε από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ,  κατά τον κ. Γκίζα από το 2021.

Ο κ. Γκίζας σκέπτεται απλά και πρακτικά :

Ποιος δημότης θυμάται ότι το πρόγραμμα αυτό εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2020 ;

Ποιος δημότης θυμάται ότι ο ίδιος μαζί με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου έδωσαν συνέντευξη τύπου στις 8/9/2020 https://youtu.be/FCIgKWqy3GM και ενημέρωσαν τους δημότες για την έγκριση του προγράμματος και τα πολλά έργα που θα γίνουν στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου ;

Ποιος δημότης γνωρίζει ότι εδώ και δυόμιση χρόνια έπρεπε να έχουν δημοπρατηθεί οι μελέτες και να είναι έτοιμες για χρηματοδότηση των λιμενικών έργων από το Ταμείο Συνοχής, που αναζητάει και δεν βρίσκει ώριμα έργα ;

Ο κ. Γκίζας σκέπτεται απλά και πρακτικά :

Τους τελευταίους μήνες της θητείας μου ας παρουσιάσω ως νέο έργο τις μελέτες που δεν έχω κάνει εδώ και δυόμιση χρόνια. Κανένας δεν το θυμάται.

Κανένας δεν γνωρίζει ότι έχω διαλύσει το δήμο και γι’ αυτό δεν μπόρεσα να δημοπρατήσω τις μελέτες, επιπλέον θα φροντίσω ώστε αυτό να μην το μάθει κανείς μέχρι τις εκλογές.

Από τον Αύγουστο του 2020 τα 608.000€ για τις μελέτες είναι στο Δήμο. Η δημοτική αρχή  πρέπει να βρει τρόπο ώστε οι δημότες να συνεχίσουν  να πιστεύουν στο ψέμα, ότι δεν έχουμε λεφτά.

Όσο για τους προέδρους των Κοινοτήτων Ναυπάκτου, Αντιρρίου, Κάτω Βασιλικής και Γαλατά κάτι θα βρούμε να τους πείσουμε για την ολιγωρία μας. Πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ να καταλάβουν ότι έχουμε  κοινά εκλογικά συμφέροντα..

Με αυτόν τον απλό και πρακτικό τρόπο σκέψης ο κ. Γκίζας επιβεβαιώνει το βαθύτερο πιστεύω του ότι απευθύνεται σε «ιθαγενείς», έτσι ελπίζει ότι για μια ακόμη  φορά θα  κλέψει την ψήφο τους».

Η απάντηση του δήμου

Στα όσα ανέφερε η ΑΔΚΝ, η δημοτική αρχή δεν απάντησε επίσημα μέσω ανακοίνωσης, όμως σύμφωνα με πληροφορίες της «ε» αυτό θα γινόταν το απόγευμα της Τετάρτης στο δημοτικό συμβούλιο (η «ε» ήταν ήδη στο τυπογραφείο) από τον ίδιο το δήμαρχο.  Όπως μας μεταφέρθηκε, η απάντηση θα έλεγε επί της ουσίας ότι μπορεί τα 608.000 ευρώ να είχαν εγκριθεί από καιρό, όμως τα 105.000 από αυτά αρχικά προορίζονταν για τις μελέτες των σπηλαιώσεων στο λιμάνι. Ο δήμος κατάφερε το κόστος αυτών των μελετών να μεταφερθεί στο υπουργείο Πολιτισμού, με αποτέλεσμα να αποδεσμευτούν πλέον τα χρήματα για να οδηγηθούν για τις μελέτες της μαρίνας.

Εφικτό ή όχι το έργο;

Ερχόμενοι τώρα στην ουσία του θέματος και στο ότι ο δήμος Ναυπακτίας ξεκινά τη διαδικασία για την εκ νέου χωροθέτηση της μαρίνας, με νέες συνολικά μελέτες, ένα ερώτημα που τίθεται, το κυρίαρχο μάλιστα, είναι το εάν και κατά πόσο είναι εφικτό αυτό το έργο να πραγματοποιηθεί στην περιοχή. Η δημοτική αρχή ακυρώνοντας το τουριστικό καταφύγιο που βρήκε ως δρομολογημένο έργο από τους προκατόχους της, με εξασφαλισμένη τη μερική του χρηματοδότηση, από την πρώτη στιγμή υποστήριξε ότι το πλάνο της μαρίνας δεν πρέπει να εγκαταλειφτεί, συνεχίζοντας να πιστεύει σε αυτή. Η της μείζονος αντιπολίτευσης, σήμερα, την κατηγορούν ότι δεν κατέβαλε καμία προσπάθεια για την εξασφάλιση των επιπλέον χρημάτων για την πραγματοποίηση εκείνου του έργου, υποστηρίζοντας μάλιστα πως το σχέδιο μαρίνα δεν είναι εφικτό, τονίζοντας πως θα έχει την ίδια τύχη με τις απόπειρες που έγιναν κατά το παρελθόν να έρθουν ιδιώτες επενδυτές, χωρίς όμως καμία επιτυχία.

Μείωση κόστους και αύξηση χωρητικότητας

Σε πρακτικό επίπεδο, όμως, θα πρέπει να δούμε τι επιχειρεί να κάνει σήμερα ο δήμος. Η νέα χωροθέτηση επί της ουσίας θα έρθει να δημιουργήσει νέα δεδομένα για το έργο, μειώνοντας το κόστος κατασκευής του, αλλά και αυξάνοντας τη χωρητικότητά του. Αυτός υποστηρίζουν στο δήμο πως είναι ο στόχος, μιας και τα περίπου 20 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν βάσει της προηγούμενης μελέτης ήταν ένα μεγάλο ποσό για επένδυση, σε συνδυασμό με τις 200 θέσεις που είχε ως σχέδιο. Σήμερα σημειώνεται πως ο νέος σχεδιασμό θα ρίξει το κόστος, αλλά και θα αυξήσει τις θέσεις σε 250-300 κάνοντας την επένδυση πολύ πιο θελκτική για εν δυνάμει επενδυτές.

Προφορικό ενδιαφέρον

Υπάρχει όμως, σε προφορικό επίπεδο προφανώς, ενδιαφέρον για το έργο; Στο δήμο απαντούν ότι έως σήμερα, στην παρούσα θητεία έχουν παρουσιαστεί δύο ενδιαφερόμενοι που συνέλεξαν στοιχεία γι’ αυτό, κοιτάζοντας μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, και επιπλέον περιπτώσεις επένδυσης στην περιοχή, πάντα στον τομέα του τουρισμού. «Είναι ζεστοί για το έργο», μας μεταφέρθηκε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως χρονικά η πόρτα του δήμου χτύπησε για την υπόθεση τον τελευταίο χρόνο.

Η αρωγή του υπουργείου

Παράλληλα με τα παραπάνω, ο δήμος είναι σε συνεχή επαφή με το υπουργείο Τουρισμού, στην αρμοδιότητα του οποίου είναι οι μαρίνες, έχοντας πολύ καλή συνεργασία, τόσο με την υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη, όσο και με τη Γεν. Γραμ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης,  Ολυμπία Αναστασοπούλου, η οποία και έχει στο χαρτοφυλάκιό της τα συγκεκριμένα έργα. Άποψή τους, δίνοντας μάλιστα και κατευθύνσεις για το θέμα, είναι πως το έργο έχει πιθανότητες να υλοποιηθεί, ανάβοντας πολιτικά το πράσινο φως για την εξέλιξη των διαδικασιών, αρχικά της εκπόνησης των μελετών, η διαγωνιστική διαδικασία των οποίων αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου δύο μήνες από σήμερα. Στο δήμο, υποστηρίζουν μάλιστα, πως εξίσου σημαντικό για το έργο είναι και το ότι εξασφαλίστηκε ποσό για την απαλλοτρίωση ακινήτου όπου σήμερα παρεμβάλλεται στον χώρο και το οποίο με τη συμβολή ορκωτού εκτιμητή αποτιμήθηκε και θα ενσωματωθεί πλέον και αυτό στο χώρο του έργου.

Αυτά είναι τα δεδομένα της υπόθεσης σήμερα, και το εάν στο δήμο πράττουν ή όχι σωστά, κάνοντας λόγο για εφικτό έργο, μόνο ο χρόνος μπορεί να το δείξει. Το παρελθόν, με τα τότε δεδομένα, έχει αποφανθεί ότι «όχι», εξού και η απόφαση για την αλλαγή τους (των δεδομένων) σήμερα. Είναι τούτο αρκετό για να καταστήσει το έργο δυνατό προς πραγματοποίηση; Στο δήμο, μπαίνοντας σε προεκλογικούς ρυθμούς, θα επενδύσουν στο «ναι», όμως οι φωνές που λένε το αντίθετο είναι και εκείνες παρούσες. Ποια θα πείσει άραγε περισσότερο;

Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme