24.9 C
Nafpaktos
Friday, October 7, 2022
spot_img
spot_img

Κυκλοφοριακό Ναυπάκτου: Από τον προβληματισμό στις προτάσεις λύσεων

Τώρα λοιπόν που οι Αυγουστιάτικες βραδιές προσφέρονται για μεγάλες συζητήσεις  και έχουν έρθει  φίλοι, συγγενείς, γνωστοί και επισκέπτες ας ασχοληθούμε λίγο πιο σοβαρά με το κυκλοφοριακό της πόλης, τα λάθη και τα… πάθη του που μας χαρακτηρίζουν, καθορίζου αλλά και εγκλωβίζουν. Ο διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός Κώστας Πατούχας αναλύει τα δεδομένα της περιοχής, παραθέτει το σύνολο των βασικών στοιχείων που συνθέτουν το πρόβλημα και καταθέτει προτάσεις οι οποίες μπορούν, η μία δίπλα στην άλλη, να δώσουν λύσεις στο μεγαλύτερο πρόβλημα της καθημερινότητας της πόλης. Διαβάστε όλα όσα αναφέρει, για σκέψη και φυσικά για συζήτηση.

 

Ανάλυσέ το (Κυκλοφοριακό Πλαίσιο)

Για να μιλήσουμε για το κυκλοφοριακό θα πρέπει καταρχάς να είναι κατανοητό ποιο είναι το πλαίσιο όπου αναπτύσσεται το φαινόμενο και να δούμε τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες.

Η Ναύπακτος υπάρχει στην ίδια περίπου θέση από την αρχαιότητα ως σήμερα και στην νεότερη μορφή της οργανώνεται συνεχώς με σχέδιο πόλης. Αναπτύσσεται με τοπογραφία που ορίζεται από την απόληξη του Όρος Ριγάνι (Λόφος Κάστρου) και την θάλασσα του Κορινθιακού, πλαισιώνεται δυτικά από τους χειμάρρους Πλατανόρεμα, Βαριεά, Λαγκαδούλα και ανατολικά από τον Σκα, τον Τζάβαρι ως τον Ποταμό του Μόρνου.

Σταδιακά διαμορφώθηκε ένα πολεοδομικό συγκρότημα σε μορφή πεταλούδας, ενώ οι βασικές χρήσεις αναπτύσσονται γραμμικά επί του κύριου άξονα που την διασχίζει.

Την δεκαετία του 1980 έγινε προσπάθεια οργάνωσης με χωροταξικό σχεδιασμό του συγκροτήματος σε εννιά (9) πολεοδομικές ενότητες (Π.Ε.) και την χάραξη/κατασκευή ενός Παρακαμπτήριο/Περιφερειακού άξονα με πέντε (5) Κόμβους σε αυτό.

Έτσι από βορειοδυτικά έχουμε το Στενό (Π.Ε.1), στα δυτικά μεταξύ των χειμάρρων Βαρειάς & Λαγκαδούλας το Γήπεδο (Π.Ε.2), ανατολικά της Λαγκαδούλας την Ψανή (Π.Ε.3), στον πυρήνα του το Κάστρο (Π.Ε.4) και το Κέντρο (Π.Ε.5), ενώ η Αφροδίτη/Καινούργιο Χωριό (Π.Ε.6) φτάνει την πόλη ως τον Σκα. Στα ανατολικά έχουμε τον Λυγιά Ναυπάκτου/Δένδρο (Π.Ε.7), το Ξηροπήγαδο (Π.Ε.8) ως τον Λυγιά Νιοκάστρου (Π.Ε.9) βορειοανατολικά.

Παράλληλα έχουν αναπτυχθεί επιπλέον δύο (2) πολεοδομικές ενότητες στα δυτικά η Παλαιοπαναγιά/Καστράκι (Π.Ε.10) και η Παραλία Παλαιοπαναγιάς (Π.Ε.11) ενώ νοτιοανατολικά είναι η εκτός σχεδίου/οικισμού περιοχή του Πούντου που αναπτύσσει ειδικές και αγροτικές-κτηνοτροφικές χρήσεις.

 

Οι βασικοί άξονες

Οι βασικές λειτουργικές χρήσεις αναπτύσσονται στον κύριο άξονα όπου δυτικά ξεκινά από τον Κόμβο της Παράκαμψης και το Πλατανόρεμα (Κ.1) και διασχίζει τις δύο ενότητες της περιοχή Παλαιοπαναγιάς (Παραλιακή & Παλαιοπαναγιά/Καστράκι) ως παλιά εθνική οδό (μήκος 3,375 χλμ), περνά στο σχέδιο πόλης ως οδό Γ.Α. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου) στην Π.Ε. Γηπέδου μετά τον χείμαρρο της Βαρειάς (660μ), στην Π.Ε. Ψανής μετά την Λαγκαδούλα (385+150μ), στην Π.Ε. Κάστρου μετά την οδό Κοτίνη και φτάνει στην Παλιά πόλη εντός των Τειχών στην Πλατεία Λιμένος (185 +65μ).

Από εκεί συνεχίζει τμηματικά ως Κανναβού (25μ) και Κλεονίκου (40μ) για να βρει την Ιλάρχου Κίτσου Τζαβέλα (290+170μ) και την Π.Ε. Κέντρου μετά την οδό Β.Πλαστήρα/Καλαντζοπούλου. Από την Πλατεία Φαρμάκη γίνεται Αθηνών (280+230+310) και βρίσκει την Π.Ε. Αφροδίτης (Καινούργιου Χωριού) στην οδό Κορυδαλλέως και φτάνει στο Κεφαλόβρυσο και ως την γέφυρα στον χείμαρρο Σκα. Στην συνέχεια ως οδό Δελφών (Αμφίσσης) ξεκινά η Π.Ε. Λυγιά (900+70μ) και από το Κέντρο Υγείας η Π.Ε. Ξηροπηγάδου περνά την Ζωοδόχο Πηγή (645μ), τον Άγιο Ανδρέα (250μ) ως τον Κόμβο της Παράκαμψης (450μ) στο Τζαβαρόρεμα (Κ.5).

Ακόμη αναπτύχθηκαν σε σχέση με την πόλη και οι Επαρχιακοί οδοί που την ενώνει βορειοδυτικά με την Μακρυνεία (οδός Θέρμου) και βορειανατολικά με την Πυλλήνη και τα Λουτρά Στάχτης (οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου, παραχειμάρριος του Σκα).

Η οδός Θέρμου ξεκινά από την Π.Ε. Κάστρου και μετά το Μικρό Βαρούσι (300μ) περνά στην Π.Ε. Ψανής ως την Λαγκαδούλα (300+100μ), από εκεί στην Π.Ε. Γηπέδου ως το Λόφο του Στενού (600μ) και συνεχίζει στην Π.Ε. Στενού ως τον Κόμβο της Παράκαμψης (Κ.2_1.400μ).

Η οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου ως παραχειμάρριος του Σκα είναι οριακός δρόμος του σχεδίου (480μ) και της βιομηχανικής ζώνης (510μ) με το Σταθμό του ΚΤΕΛ της Π.Ε. Λυγιά και του αθλητικού κέντρου (500μ) και του σχεδίου της Π.Ε. Λυγιά Νιοκάστρου ως τον Κόμβο της Παράκαμψης (Κ.4_420μ).

Συνολικό μήκος του κύριου άξονα ή της Παλιάς Εθνικής οδού φτάνει στα 8,5χλμ ενώ την ίδια διαδρομή μέσω της Παρακαμπτήρια/Περιφερειακής ή της Νέας Εθνικής Οδού (Ε.Ο.65) γίνεται σε 13,5χλμ. Τα τμήματα των επαρχιακών οδών είναι 2,7χλμ από την αρχή της οδού Θέρμου ως τον Κόμβο της Παράκαμψης βορειοδυτικά (Κ.2) και 1,91χλμ το τμήμα της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου από την γέφυρα του Σκα στην Παλιά Ε.Ο. (οδός Δελφών) ως τον Κόμβο της Παράκαμψης (Κ.4) του Σκα.

 

Παράκτιες & Παραχειμάρριες άξονες

Σχεδόν παράλληλα του κύριου άξονα τρέχει η ακτογραμμή από το Πλατανόρεμα (480μ) που βρίσκει τον Παραλιακό δρόμο της Παλαιοπαναγιάς (οδός Μακεδονίας) με το μεγαλύτερο τμήμα του με παλιό προβληματικό καθορισμό αιγιαλού παραλίας (2.720μ) και μικρότερο με νέο (300μ) πλησίον της Βαρειάς. Στην συνέχεα έχουμε την οδό Ναυμαχίας Ναυπάκτου στην Π.Ε. Γηπέδου (470+150μ), που στην Π.Ε. Ψανής (420+150μ) και στην Π.Ε. Κάστρου (130μ) εντάσσεται στην χερσαία ζώνη λιμένα.

Μετά τον Αρχαίο Λιμένα και τα Τείχη του Κάστρου στα ανατολικά η χερσαία ζώνη λιμένα μένει αδιαμόρφωτη τόσο στην Π.Ε. του Κάστρου (120μ) όσο και στην Π.Ε. Κέντρου (240μ) και η διαμόρφωση του θα αποτελέσει κάποια στιγμή την «Ενοποίηση των Παραλιών» της πόλης.

Στην Π.Ε. Αφροδίτης έχουμε την διαμορφωμένη οδό Κάθοδο Δωριέων (500μ) από το Κήπο του Νόβα ως το Αλσύλλιο Γριμπόβου και από εκεί ως την Χωροθέτηση του Τουριστικού Λιμένα της Μαρίνας (440μ), τα όρια της χερσαίας ζώνης λιμένα και τον Χείμαρρο Σκα. Σε εκτός πολεοδομικής ενότητας στα νοτιοανατολικά του Σκα έχουμε την παραλιακή ζώνη του Πούντου που φτάνει τις εκβολές του Μόρνου (1,3χλμ).

Οι εκβολές του Μόρνου βρίσκεται σε απόσταση 3,7χλμ, με αδιαμόρφωτη παραποτάμια όδευση, από την Ε.Ο.65 στην θέση του Ποταμού. Αντίστοιχα στους χειμάρρους  η απόσταση με την Παλιά Εθνική Οδό στις εκβολές του Σκα  μέσω της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι 870μ (οδός Δελφών), για την Λαγκαδούλα μέσω της οδού Εθνικής Αντιστάσεως 250μ (οδός Γ.Α. Νόβα) ενώ για την Βαρειά είναι 650μ χωρίς να έχει διαμορφωθεί η προβλεπόμενη από την Πράξη Εφαρμογής οδού.

 

Κύριος άξονας – Παλιά Εθνική Οδό

Κυκλοφοριακά ο κύριος άξονας του πολεοδομικού συγκροτήματος έχει χαρακτηρισμό Παλιάς Εθνικής οδού, παίρνει το μεγαλύτερο όγκο κυκλοφοριακού φόρτου και λειτουργεί στα 7,4 από τα 8,5χλμ διαδρομής του ως διπλή αντίρροπη κυκλοφορία.

Το τμήμα του εντός των Π.Ε. Κάστρου & Κέντρου υπάρχει από τα πρώτα σχέδια πόλης του 19ου αιώνα, στις ενότητες Ψανής και Αφροδίτης από τα σχέδια πόλης των αρχών του 20ου αιώνα ενώ δυτικά της Λαγκαδούλας και ανατολικά του Σκα έχουν διαμορφωθεί με απαλλοτριώσεις για την διαμόρφωση των εθνικών οδών της Χώρας την δεκαετία του 1960.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 εντάχθηκαν στο σχέδιο (1978) δυτικά το τμήμα μεταξύ των χειμάρρων Λαγκαδούλα και Βαρειά (Π.Ε. Γηπέδου) και ανατολικά του Σκα η περιοχή της Π.Ε. Λυγιά Ναυπάκτου, ενώ αναγνωρίστηκαν και οι Συνοικισμοί Παλαιοπαναγιάς δυτικότερα της Βαρειάς και ανατολικότερα του Λυγιά του Ξηροπηγάδου.

Η γεωμετρία του κύριου άξονα στο τμήμα εντός των ορίων των χειμάρρων Λαγκαδούλας και Σκα και Π.Ε. Ψανής, Κάστρου, Κέντρου, Αφροδίτης (μήκος 2,8χλμ) έχει μέσω πλάτος προβλεπόμενο και διαμορφωμένο μικρότερο των 10μ.

Για την Π.Ε. Γηπέδου (μήκος 660μ) έχει προβλεπόμενο μέσω πλάτος 12μ ενώ στην Π.Ε. Λυγιά και Ξηροπηγάδου παρόλο την παλιά ζώνη απαλλοτρίωσης και την ρυμοτομική πρόβλεψη η διαμορφωμένη κατάσταση κρατά των άξονα με μέσω πλάτος κάτω των 10μ. Στις ενότητες της Παλαιοπαναγιάς ο άξονας βάση της ζώνης απαλλοτρίωσης είναι στα 15μ μέσω πλάτος.

Εύλογα γίνεται κατανοητό ότι ο κύριος άξονας ως διπλή κατεύθυνση δεν έχει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ασφαλή διέλευση φορτηγών, οχημάτων, δίκυκλων, ποδηλάτων και πεζών. Αν σε αυτό προσθέσουμε τα κυκλοφοριακά μεγέθη φόρτων, χαρακτηριστικά κόμβων και τριβών και τις χρήσεις γης που αναπτύσσονται στον άξονα τότε κατανοούμε πως γίνεται και έχουμε καθημερινά πέρα από κυκλοφοριακά εμφράγματα, σημαντικό κίνδυνο ατυχημάτων και δυστυχώς δυστυχημάτων.

Την ίδια στιγμή στις εφτά (7) Πολεοδομικές Ενότητες που διασχίζει και υπάρχει ρυμοτομικό σχέδιο αυτό μένει ανενεργό με συνέπεια να μην δημιουργούνται νέες ευνοϊκότερες προϋποθέσεις κυκλοφοριακής οργάνωσης.

 

Στοιχειώδη κανόνες (Βιώσιμη Κινητικότητα)  

Είναι δεδομένο ότι το κυκλοφοριακό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσεται ως σήμερα  το πολεοδομικό συγκρότημα της Ναυπάκτου είναι τουλάχιστον απαιτητικό για να την οργανώσει οποιοσδήποτε συγκοινωνιολόγος ή αρμόδια αρχή.

Αρχικά για να υπάρχει σοβαρότητα στην συζήτηση του κυκλοφοριακού θα πρέπει να ισχύουν τουλάχιστον τα αυτονόητα και οι στοιχειώδη κανόνες.

Ο Δήμος Ναυπακτίας όφειλε εδώ και πολύ καιρό να έχει στελεχώσει και να λειτουργεί τον θεσμό της Δημοτικής του Αστυνομίας. Η παράλειψη αυτή ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα όποιων ενεργειών και πρωτοβουλιών.

Παράλληλα θα πρέπει με τις Υπηρεσίες και τα στελέχη του να αναπτύξει και να διαμορφώσει ένα πλαίσιο δράσης και συνεργασίας με την Τροχαία, το Λιμενικό, και τους Φορείς της πόλης (επιστημονικούς και μη) για άμεσους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και ενέργειες γύρω από την προσβασιμότητα και το κυκλοφοριακό.

Στην εποχή μας αυτά τα πλαίσια είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ή ΣΒΑΚ που δυστυχώς στα δικά μας υπάρχει, έχει παραληφθεί ως μελέτη αλλά κανείς βέβαια δεν ασχολείται με αυτό.

Μέχρι να αντιληφθούμε την αξία ενός εργαλείου ΣΒΑΚ, σωστά δομημένου, τουλάχιστον θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια αυτονόητα, όπως τοπικές βελτιώσεις σε διασταυρώσεις και κόμβους για να είναι προσβάσιμες σε όλους (βλέπε ΑΜΕΑ), οργάνωση των κανόνων φορτοεκφορτώσεων, μονοδρομήσεις σε συνοικίες όπως στο δυτικό σχολικό συγκρότημα γύρω και με αναφορά την οδό Τσάρα.

Ακόμη μπορούν να μπουν κάποιοι κανόνες σχεδιασμού για τους άξονες της πόλης λόγω των ειδικών συνθηκών της όπως η στάση/στάθμευση στα δεξιά, ο ποδηλατόδρομος στα αριστερά και η μεταφορά των επίγειων κάδων απορριμμάτων στους κάθετους δρόμους.

Με πιο σύνθετη σκέψη μπορούμε να συζητάμε και για την διαμόρφωση ενός κυκλοφοριακού δακτυλίου, εκεί όπου υπάρχουν έντονες κυκλοφοριακές πιέσεις, δίνοντας προτεραιότητα στην ήπια κυκλοφορία, στον μόνιμο κάτοικο και εξυπηρετώντας όμως ταυτόχρονα και τον επισκέπτη.

Στις Πολεοδομικές Ενότητες του Κάστρου και του Κέντρου η προσβασιμότητα, η κυκλοφορία και η στάθμευση μοιάζει με ένα κουβάρι που καταλήγει να είναι θηλιά που πνίγει την πόλη. Εδώ πρέπει άμεσα να μπουν κανόνες στην περιοχή που ορίζεται από δυτικά με την οδό Μεναίχμου, ανατολικά την οδό Αρβανίτη και βόρεια την οδό Καπορδέλη και τα όρια του σχεδίου. Η περιοχή αυτή συμπίπτει περίπου με τα όρια της Παλιάς Πόλης (19ος αιώνας) και ο Δακτύλιος αρχικά θα οργανώσει τους κανόνες στάθμευσης.

Στον Δακτύλιο της Παλιάς Πόλης ορίζονται ζώνες αποκλειστικής εισόδου οχημάτων κατοίκων στις συνοικίες εντός των Τειχών (Μποτσαρείκα, Βροντολαγκάδα, Τζαμί) ή έντονου ανάγλυφου (Λόφος Δεξαμενής). Από την οδό Μεναίχμου στα δυτικά, την οδό Αρβανίτη ανατολικά και την οδό Καπορδέλη στα βόρεια ορίζεται η ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης επί συγκεκριμένων οδών (πχ Βαρδακουλά) όπου παράλληλα θα επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση για τους μόνιμους κατοίκους των Πολεοδομικών Ενοτήτων Κάστρου και Κέντρου.

Μέχρι την διαμόρφωση οργανωμένων χώρων στάθμευσης εκτός οδού στις συνοικίες εντός των Τειχών θα υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης των οχημάτων των εκεί μόνιμων κατοίκων που θα είναι με τέτοιο τρόπο που θα ελαχιστοποιείται η όχληση στους πεζούς.

Να ανοίξουν οι δρόμοι (Εφαρμογή Σχεδίου)

Η πόλη έχει ρυμοτομικό σχέδιο που απλώνεται στα δυτικά από την Βαρειά και την Π.Ε. του Γηπέδου ως στα ανατολικά το Κέντρο Υγείας και την Π.Ε. του Ξηροπηγάδου και πρέπει να είναι ενεργό.

Είναι αδιανόητο δρόμοι που μπορούν να διανοιχθούν να μένουν ως κήποι και αυλές αντί να αποδίδονται στους πολίτες ως κοινόχρηστοι χώροι που θα φέρουν ανάπτυξη στην γειτονιά τους.

Στα δυτικά η οδός Θέρμου από το Μικρό Βαρούσι (Π.Ε. Κάστρου) στην Λαγκαδούλα (Π.Ε. Ψανής) και ως τα Παραλικεϊκα (Π.Ε. Γηπέδου) σε συνδυασμό με την οδό Αποδοτίας (Π.Ε. Γηπέδου) και φτάνοντας στην Βαρειά αποτελεί άξονας που θα εξελίξει τα δεδομένα της πόλης. Αντίστοιχα οι άξονες ανατολικά (Βεργίνας) και δυτικά (και εντός) του Εθνικού Παπαχαραλάμπειου Σταδίου ενώνουν την Παραλία της Βαρειάς με τους τέσσερις παράλληλους άξονες, από την Γ.Α. Νόβα (Μεσολογγίου), την Αποδοττίας, την Σμ. Λαουρδέκη και την Θέρμου.

Στις διανοίξεις οδών στα δυτικά είναι και η Νίκου Πανταζή και η Εθνικής Συμφιλιώσεως ενώ τα παραπάνω δεν στερούν σε καμία περίπτωση την επιβεβλημένη ανάγκη αναθεώρησης τους σχεδίου για να είναι λειτουργικό και δίκαιο συνολικά το σχέδιο πόλης.

Στα ανατολικά ο κρίσιμος κόμβος βρίσκεται στην Π.Ε. του Λυγιά και στην συνοικία των Μαρτσουκεϊκων όπου οι προβλεπόμενοι άξονες νότια και βόρεια της οδού Δελφών διαμορφώνουν εκεί έναν κόμβο που αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα της ενότητας και της πόλης.

Ο νότιος κλάδος μέσω από τον Συνοικισμό του Δένδρου φτάνει στον χείμαρρο Σκα, ενώ ο βόρειος άξονας, στα βόρεια του Αγίου Νικόλαου φτάνει στα Λεπτοκαρύτικα στον Σκα.

 

Μονοδρομήσεις

Οι διανοίξεις οδών δίνουν κυκλοφοριακές ευκαιρίες και με τα παραπάνω μπορούν να γίνουν μονοδρομήσεις που αναβαθμίζουν την ασφάλεια στην μετακίνηση, αυξάνουν την προοπτική ανάπτυξης και επεκτείνει στην πράξη επιτέλους την πόλη.

Η μονοδρόμηση της Γ.Α. Νόβα (Μεσολογγίου) δεν είναι θεωρητική άσκηση αλλά πραγματικό εργαλείο αναβάθμισης στα δυτικά που θα ξεκινά από το Γήπεδο ως τα Τείχη του Κάστρου και την συμβολή με την οδό Θέρμου.

Η οδός Δελφών από σύγχρονη καρμανιόλα που αναζητεί στοιχειώδες ασφάλεια μετακίνησης σχηματοποιείται σε μονόδρομο εμπορικό άξονα για ένα χιλιόμετρο από την Γέφυρα του Σκα και ανατολικά.

Παράλληλα τόσο δυτικά όσο ανατολικά έχουμε νέους άξονες εξόδου με ασφάλεια και ποιότητα μετακίνησης. Αξιοποιώντας το εργαλείο του ρυμοτομικού σχεδίου διαμορφώνονται άξονες ασφαλής μετακίνησης από το Γήπεδο ως το Κέντρο Υγείας.

Mini Bus, Μικρο-κινητικότητα & Ποδήλατα Παντού

Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας για το τώρα στις μετακινήσεις διαμορφώνεται μια συνθήκη ικανή να αλλάξει ριζικά τους τρόπους και τα μέσα. Η πόλη έχει όλες τις προϋποθέσεις να πρωταγωνιστεί το ποδήλατο και η μικρο-κινητικότητα εφόσον τα υπόλοιπα οχήματα πάρουν τον χώρο που τους χρειάζεται και όχι αυτό που θέλουν.

Οι μονοδρομήσεις των κύριων αξόνων κοιτάζοντας στην βιώσιμη κινητικότητα συνοδεύονται με διπλούς ποδηλατόδρομους και λιγότερη στάθμευση. Το ποδήλατο πρέπει να πρωταγωνιστήσει ξανά στα σχολεία και η ασφάλεια μετακίνησης είναι πρώτη προϋπόθεση.

Στους άξονες εντάσσεται ένα δίκτυο από Mini Bus που ενώνει από δυτικά τις Εργατικές Κατοικίες στην Π.Ε. του Στενού, το Στάδιο με την Λιμενική Εγκατάσταση της Βαρειάς στην Π.Ε. του Γηπέδου με την περιοχή της Χωροθετημένης Μαρίνας (Π.Ε. Αφροδίτη/Καινούργιο Χωριό), το Κέντρο Υγείας (Π.Ε. Ξηροπηγάδου) και τα ΚΤΕΛ στην Π.Ε. Λυγιά.

Πεζοδρομήσεις _ Ειδικές Διαδρομές  

Με την εφαρμογή του σχεδίου δίνονται ευκαιρίες για εκτενής πεζοδρομήσεις που μπορούν και πρέπει να γίνουν είτε εποχιακά είτε μόνιμα, να εντάσσονται ωστόσο σε ένα δίκτυο και να είναι πραγματικά προσβάσιμες για όλους. Για παράδειγμα σημαντική ευκαιρία στα δυτικά είναι η ολοκλήρωση της πεζοδρόμησης της οδού Τσάρα που θα ενώσει με ασφάλεια συνολικά του σχολικού συγκρότημα στην Π.Ε. της Ψανής.

Η οργάνωση της πόλης γύρω από την ήπια κυκλοφορία μπορεί να δώσει το κλειδί στο να δούμε στην πράξη τολμηρές ιδέες όπως η εποχιακή τμηματική πεζοδρόμηση (βλέπε Νότη Μπότσαρη) του Ιστορικού Κέντρου πριν από τολμηρά έργα όπως τα Αστικά Τούνελ.

Κρίσιμη διαδρομή που μπορεί να ξεκλειδώσει κυκλοφοριακά την πόλη είναι η σύνδεση της Παράκαμψης της πόλης με τον Λόφο του Κάστρου. Η όδευση αυτή μπορεί πέραν από την βελτίωση της προσβασιμότητας του Αρχαιολογικού Χώρου να αναδιαμορφώσει τον τρόπο κυκλοφορίας στην πόλη μέσω Mini Bus.

Πάρκινγκ

Τα πάρκινγκ εκτός οδού χρειάζονται σε κάθε πολεοδομική ενότητα και για κάθε κατηγορία και δεν πρόκειται ποτέ να δούμε κάτι τέτοιο αν δεν προχωρήσει άμεσα η αναθεώρηση του σχεδίου για να δεσμευτούν οι απομένοντες κατάλληλοι διαθέσιμοι χώροι (πχ Λαγκαδούλα).

Παράλληλα η αξιοποίηση δεδομένων χώρων είναι επιβεβλημένη και σημαντικό ρόλο στην οργάνωση χώρων στάθμευσης μπορεί να διαδραματίσει η περιοχή του Σταδίου και της Βαρειάς στα δυτικά, η Ακρόπολη του Κάστρου και η Χερσαία  Ζώνη Λιμένα στο Γρίμποβο με την περιοχή του Σκα στα ανατολικά.

Τα υπόγεια πάρκινγκ δεν πρέπει να είναι ταμπού όπως και η συνεργασία με ιδιώτες για την κατασκευή αυτών και θα πρέπει να εξετάζονται σε κάθε Πλατεία σε κάθε ενότητα της πόλης.

Re think

Το κυκλοφοριακό για την Ναύπακτο θέλει προβληματισμό και σκέψη αλλά πάνω από όλα ένα καλό Re think

Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme