Tuesday, July 15, 2025
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Να διορθωθεί το μνημείο παραλογισμού στο κέντρο της Ναυπάκτου

spot_img

Η οδός Αγελάου «κατά λάθος» πεζόδρομος  

Οι εργασίες της ανάπλασης στο κέντρο της Ναυπάκτου ολοκληρώθηκαν, αφήνοντας πίσω τους «πληγές». Πέραν του θέματος που έχουμε συζητήσει εκτενώς για τη μη πραγματοποίηση των εργασιών που αφορούν στην αντικατάσταση των αμιαντοσωλήνων, προβλήματα υπάρχουν πλέον και σε σημεία που έγιναν εργασίες, με τρανταχτό παράδειγμα αυτό της οδού Αγελάου (κάθετος του Ταχυδρομείου). Ο δρόμος, βάσει των εργασιών που έγιναν σύμφωνα και με τη μελέτη του έργου δεν «επιτρέπει» την κυκλοφορία αυτοκινήτων κι ας είναι χαρακτηρισμένος ως ήπιας κυκλοφορίας. Η «ε» έχει το ρεπορτάζ για το τι ισχύει και τι εξετάζεται από το δήμο να γίνει προκειμένου το «φάλτσο» να διορθωθεί.

Το θέμα του τι ακριβώς συμβαίνει στην οδό Αγελάου, ετέθη στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας, στο στάδιο των ερωτήσεων από τον δημοτικό σύμβουλο της Ενωτικής Πρωτοβουλίας, Παναγιώτη Κονίδα. Στην απάντησή του ο δήμαρχος, Βασίλης Γκίζας, αναφέρθηκε στο τέλος του έργου της ανάπλασης, το οποίο και θα παραληφθεί έως το σημείο που έχει εκτελεστεί μιας και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν.

Η απάντηση στο συμβούλιο

Συγκεκριμένα είπε ότι «έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες και αναμένεται η παράδοση από τον εργολάβο στο δήμο. Με την παραλαβή ο δήμος θα δώσει σε χρήση τα τμήματα όπως προβλέπεται». Και συνέχισε επ’ αυτής, δηλαδή της πρόβλεψης, σημειώνοντας ότι ο δρόμος από την Πλαζ προς το λιμάνι θα είναι πεζόδρομος, η Σοϊδά ήπιας κυκλοφορίας, ενώ τέλος για την Αγελάου, είπε χαρακτηριστικά: «Όπως έχει κατασκευαστεί και σύμφωνα με τη μελέτη είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί ως δρόμος διέλευσης αυτοκινήτων, θα δοθεί στη φάση αυτή που συζητάμε ως πεζόδρομος».

Γιατί όμως θα συμβεί αυτό; Όπως σημείωσε ο δήμαρχος, σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, άρα και όπως κατασκευάστηκε, δεν έχει προβλεφθεί η κατασκευή πεζοδρομίων για την ασφαλή διέλευση πεζών, για την αποφυγή ατυχημάτων, για την άρση επικινδυνότητας, αλλά και για να είναι ασφαλείς οι ιδιοκτήτες των όμορών κατοικιών από τη διέλευση αυτοκινήτων.

«Στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας δε χρειάζεται να έχουμε πεζοδρόμια, γι αυτό και χαρακτηρίζονται ήπιας κυκλοφορίας», αντέτεινε ο Π. Κονίδας, για να του απαντήσει ο δήμαρχος ότι «έστω κι αν δεν υπάρχουν πεζοδρόμια με υψομετρική διαφορά, θα πρέπει να υπάρχει χώρος ασφαλούς διέλευσης των πεζών και το πλάτος του δρόμου εκεί δεν είναι αρκετό». Συνεχίζοντας ο Β. Γκίζας την εξήγηση στο γιατί συμβαίνει αυτό, τόνισε ότι στο δεξί μέρος του δρόμου πρόκειται να τοποθετηθούν δέντρα, βάσει της μελέτης, άρα το υπόλοιπο δεν είναι αρκετό και για τα αυτοκίνητα και για τους πεζούς. «Αυτό είπε η υπηρεσία, αυτό μας απάντησε και ειδικός μελετητής», πρόσθεσε καταλήγοντας.

Τα σημαντικά στοιχεία

Αυτά ειπώθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο και μπροστά στο ενδεχόμενο το κέντρο της πόλης να χάσει ένα δρόμο κυκλοφορίας, χωρίς καμία λογική πεζοδρόμησης στο σημείο εκείνο, οι συζητήσεις δεν άργησαν να «ανάψουν». Κάνοντας ρεπορτάζ για επιμέρους στοιχεία της υπόθεσης, προκειμένου να φωτίσουμε στο σύνολό τους τα δεδομένα, προέκυψαν σημαντικές παράμετροι που αφορούν τόσο το πως σχεδιάστηκε το έργο, όσο πολύ περισσότερο και το τι πρόκειται να συμβεί από εδώ και στο εξής.

Χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη η ανάπλαση

Ξετυλίγοντας το κουβάρι του θέματος, καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε ότι η μελέτη της ανάπλασης είχε μία πολύ βασική έλλειψη, το ότι δεν συνοδευόταν από κυκλοφορική μελέτη. Και ήταν πολύ σημαντική η εν λόγω έλλειψη, διότι στο πλαίσιο του έργου έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, χωρίς όμως αυτές να περνούν και μέσα από το πρίσμα μία κυκλοφοριακής εξέτασης.

Στα της Αγελάου, τώρα, η μελέτη του έργου (η αρχιτεκτονική) κάνει λόγο για δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, ενώ επίσης, μιας και αναφέρθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, δρόμο ήπιας κυκλοφορίας ορίζει τη Σοϊδά, ενώ πεζόδρομο τη σύνδεση της Πλαζ με το λιμάνι. Το πρόβλημα παρουσιάζεται στην Αγελάου, καθώς οι εργασίες που έγιναν εκεί (όπως ορίζει η αρχιτεκτονική μελέτη) δεν αφήνουν πλέον τα περιθώρια για κυκλοφορία των αυτοκινήτων, πράγμα που δε συνέβη στις δύο άλλες περιπτώσεις.

Κανείς δεν είδε το πρόβλημα;

Και εδώ, αφού αφήσουμε κατά μέρους την έλλειψη της κυκλοφοριακής μελέτης, τίθεται ένα σημαντικό ερώτημα, το οποίο αφορά στην παρούσα θητεία. Κανείς όταν ήταν να ξεκινήσει το έργο στην οδό Αγελάου, ή όταν αυτό ξεκίνησε, δε διαπίστωσε το τι θα συμβεί με την ολοκλήρωση των εργασιών; Αν διαπιστώθηκε και δεν φρόντισαν να προλάβουν τα σημερινά «φάλτσα», ενδεχομένως με τροποποίηση της μελέτης, τότε οι ευθύνες είναι δεδομένες, αν πάλι δε διαπιστώθηκε από κανέναν… τότε πάλι για ευθύνες μιλάμε.

Το σενάριο για κυκλοφορία αυτοκινήτων

Ερχόμενοι στο σήμερα και βάσει των δεδομένων που τώρα υπάρχουν στο τραπέζι, η δημοτική αρχή, σύμφωνα με πληροφορίες της «ε», αντιλαμβάνεται ότι ο δρόμος αυτός θα πρέπει να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία, εξετάζοντας το πως αυτό θα συμβεί. Καταρχάς, σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρθηκαν, ο δήμος θα παραλάβει το έργο από τον εργολάβο ως έχει ολοκληρωθεί και εκείνη τη στιγμή θα είναι πεζόδρομος. Ακολούθως όμως, αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να συμβεί, είναι να μη γίνει τελικά η φύτευση των δέντρων, αλλά να τοποθετηθούν δύο σειρές από κολονάκια αριστερά και δεξιά, τα οποία θα οριοθετούν την κίνηση πεζών και αυτοκινήτων, δίνοντας το δρόμο και πάλι στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων ως ήπιας κυκλοφορίας.

Μέχρι να συμβεί αυτό όμως, η κίνηση δεν θα επιτρέπεται. Προκειμένου βέβαια να πειστεί ο κόσμος για τις προθέσεις του δήμου, για ειλικρινή προσέγγιση του θέματος και επίλυση των «φάλτσων» που έχουν συμβεί, καλό θα ήταν να μην επιτρέπεται η στάθμευση κανενός αυτοκινήτου στην Αγελάου. ΚΑΝΕΝΟΣ…

πηγή: εφημερίδα Εμπρός Ναυπάκτου