Με την κατάθεση ένστασης αντισυνταγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ επί των διατάξεων που προβλέπουν την κατάργηση του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών, ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρίσκεται η αλλαγή του εκλογικού συστήματος για την ανάδειξη δημάρχων και περιφερειαρχών, με την κυβέρνηση να προωθεί την εκλογή των αιρετών αρχών σε έναν μόνο γύρο.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Δουδωνής, εξαπέλυσε δριμεία κριτική κατά της κυβερνητικής πρότασης, χαρακτηρίζοντας το νέο σύστημα «αλαμπουρνέζικο» και κάνοντας λόγο για «καλπονοθευτικά χαρακτηριστικά». Όπως υποστήριξε, η κυβέρνηση επιχειρεί να χειραγωγήσει την ψήφο των πολιτών ώστε να αποφύγει δυσάρεστες πολιτικές εκπλήξεις, όπως αυτές που κατέγραψε στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Επί της αρχής, η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε υπέρ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν το σχέδιο νόμου. Ελληνική Λύση και Νίκη επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν οριστικά κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος υπερασπίστηκε τις προωθούμενες αλλαγές, υποστηρίζοντας ότι το νέο εκλογικό σύστημα ενισχύει τη συμμετοχή των πολιτών και προσφέρει ισχυρότερη δημοκρατική νομιμοποίηση στους εκλεγμένους δημάρχους και περιφερειάρχες.
Ο κ. Λιβάνιος τόνισε ότι η εκλογή σε έναν γύρο αναμένεται να ενθαρρύνει τις προεκλογικές συνεργασίες, τη συγκρότηση κοινών ψηφοδελτίων και τον προγραμματικό διάλογο πριν από την εκλογική αναμέτρηση. Όπως ανέφερε, το προτεινόμενο μοντέλο μεταφέρει τις πολιτικές συνθέσεις και τις συγκλίσεις πριν από την κάλπη, σε αντίθεση με όσα συμβαίνουν σήμερα στο διάστημα μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής.
πηγή: airetos.gr















