15 C
Nafpaktos
Tuesday, December 10, 2024
spot_img
spot_img

Στο ίδιο έργο θεατές… την πιο ακατάλληλη περίοδο

spot_img

Το «ατύχημα» και μία ακόμα συζήτηση για το αποχετευτικό σύστημα της Ναυπάκτου

 

Το αποχετευτικό σύστημα της Ναυπάκτου αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης, κατά την πρόσφατη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας. Αφορμή υπήρξε και το περιστατικό που έλαβε χώρα στην παραλία της Ψανής προ λίγων ημερών, «ένα ατύχημα» όπως χαρακτηρίστηκε από στελέχη της δημοτικής αρχής, όπου αγωγός βούλωσε, με συνέπεια να αλλάξει η πορεία των όσων μετέφερε προς τη θάλασσα. Η ΔΕΥΑΝ παρενέβη άμεσα δίνοντας λύση, όμως οι συζητήσεις για μία ακόμα φορά ξεκίνησαν. Διαβάστε όλα όσα ειπώθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και τον επίλογο του ρεπορτάζ της «ε», στον οποίο προαναγγέλλεται μία κρίσιμη… μελλοντική συζήτηση.

Η συζήτηση του θέματος ξεκίνησε με την εισήγηση του Γιώργου Σιαμαντά, επικεφαλής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας, ο οποίος αρχικά τόνισε τη σημασία του αποχετευτικού συστήματος ως υποδομή για μία πόλη, και ιδιαίτερα για εκείνες που θέλουν να χαρακτηρίζονται τουριστικές, εστιάζοντας στην προστασία του περιβάλλοντος, στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, καθώς και στην προστασία της δημόσιας υγείας. «Μετά την «εγκληματική» ακύρωση του έργου της ανάπλασης και την αντικατάσταση του παντοροϊκού συστήματος, φτάσαμε στο σημείο να έχουμε προβλήματα και σε άλλα τμήματα του δικτύου», σημείωσε, κάνοντας λόγο για ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων καθώς δυσφημίζεται η πόλη και σε περιόδους μάλιστα υψηλής επισκεψιμότητας. Αναφέρθηκε στην προ λίγων μηνών αναφορά του δημάρχου για την εκπόνηση μελετών που θα οδηγήσουν ακολούθως στην υποβολή αιτήματος για χρηματοδότηση, ρωτώντας σε ποιο στάδιο είναι η εν λόγω διαδικασία, τονίζοντας πως από τις αρχές του επόμενου έτους ανοίγουν σχετικές προσκλήσεις για έργα στο ΕΣΠΑ που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος.

Γ. Σιμαντάς: «Κάποιος να αναλάβει την ευθύνη»

Ακολούθως ο Γ. Σιαμαντάς είπε ότι βάσει πρωτοκόλλου θα πρέπει κάθε άνοιξη να γίνεται συντήρηση του αποχετευτικού συστήματος και καθαρισμός αγωγών και φρεατίων, «για να μην έχουμε εικόνες ντροπής όπως πρόσφατα στην Ψανή, όπου τουρίστες είδαν να επιπλέουν λύματα στη θάλασσα», σημείωσε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για αμέλεια και όχι για ατύχημα, αφού ο αγωγός που συνδέει την Ψανή με το αντλιοστάσιο του Φλοίσβου ήταν ακαθάριστος με αποτέλεσμα να γίνει υπερχείλιση. «Κάποιος θα πρέπει να επωμιστεί τις ευθύνες και να ζητήσει συγγνώμη», πρόσθεσε, κάνοντας αναφορά για προβλήματα και στον αγωγό Ρέκκα στην παραλία της Παλαιοπαναγιάς, όπου ρίχνονται λύματα 100 μέτρα μέσα στη θάλασσα, τονίζοντας την ανάγκη και για εκεί παρέμβαση καθώς ότι έγινε στο παρελθόν δε λειτουργεί, με συνέπεια να επιβαρύνεται ένα σημείο της πόλης με ιδιαίτερη ανάπτυξη. Τέλος, έθεσε και την εκκρεμότητα που υπάρχει στο αντλιοστάσιο στο Πλατανόρεμα και σχετίζεται με τη σύνδεση του αποχετευτικού του Αντιρρίου.

Απαντώντας στα παραπάνω ο αντιδήμαρχος Θωμάς Κοτρωνιάς τόνισε αρχικά ότι το έργο που ακυρώθηκε στο πλαίσιο της ανάπλασης αποτελεί ένα πολύ μικρό τμήμα του συνολικού παντοροϊκού συστήματος της περιοχής, υποστηρίζοντας μάλιστα πως με αυτό τον τρόπο κατασκευάζονταν όλες οι πόλεις, αναφορά η οποία προκάλεσε αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Ακολούθως ο Θ. Κοτρωνιάς μίλησε για τις ευθύνες πολιτών και επαγγελματιών, οι οποίοι δε χρησιμοποιούν λιποσυλλέκτες, ενώ σημείωσε ακόμα και πως όλα τα αντλιοστάσιο (όχι μόνο της Ναυπάκτου) παρουσιάζουν υπερχειλίσεις.

Οι παρεμβάσεις του δήμου

Στο ερώτημα «τί έχει κάνει η δημοτική αρχή;» για τη βελτίωση των συνθηκών που αφορούν συνολικά στο εν λόγω θέμα, μίλησε για το έργο του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού του Γριμπόβου, που ο δήμος από το 2016 κυνηγά να υλοποιήσει, έχοντας πλέον υπόσχεση ότι θα ενταχθεί άμεσα σε χρηματοδότηση. Μίλησε επίσης για τη μελέτη διευθέτησης των ομβρίων στα δυτικά της πόλης που έχει γίνει, ένα έργο 2,5 εκατ. ευρώ για το οποίο αναζητείται χρηματοδότηση, ενώ αναφέρθηκε και στην παρέμβαση για την αντικατάσταση των αντλιοστασίων, έργο το οποίο βρίσκεται σε δικαστικά διαμάχη, εκφράζοντας την πεποίθηση πως σύντομα θα λήξη και θα προχωρήσει η εκτέλεσή του. Τέλος, για το αντλιοστάσιο στο Πλατανόρεμα είπε ότι πρόκειται για δύσκολη σύνδεση, για την οποία απομένει ένα τμήμα, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Υπερβολικές αντιδράσεις, κατά το δήμαρχο

Παίρνοντας το λόγο ο δήμαρχος Βασίλης Γκίζας, εξέφρασε τη διαφωνία του με το ότι η συγκεκριμένη συζήτηση γίνεται αυτή τη χρονική στιγμή, διαβεβαίωσε όμως παράλληλα ότι η ποιότητα των νερών κολύμβησης μετράται συνεχώς και είναι πολύ καλή. «Όσο και να αναθεματίζουμε το παντοροϊκό σύστημα, είναι αυτό που έχει κρατήσει τη θάλασσα και την πόλη καθαρή, παρότι είναι ξεπερασμένο και ναι έχει προβλήματα», πρόσθεσε, κάνοντας λόγο για υπερβολές σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό της Ψανής, όπου άμεσα η ΔΕΥΑΝ έκανε παρέμβαση, αποφράχτηκε και καθαρίστηκε ο αγωγός, έγιναν στη συνέχεια μετρήσεις και τα αποτελέσματα αυτών βγήκαν καλά.

«Υπάρχει σχέδιο μελετών και για άλλες περιοχές που αφορούν στη συνολική διαχείριση του θέματος», είπε σε συνέχεια των αναφορών Κοτρωνιά για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, τονίζοντας πως όταν συμβαίνουν ατυχήματα, που είναι λογικό σε ένα ζωντανό σύστημα, τότε άμεσα επιλύονται.

Αγ.  Σμπούκη: «Άμεση η παρέμβαση της ΔΕΥΑΝ»

Η πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ Αγγελική Σμπούκη είπε ότι με το που ειδοποιήθηκε η ΔΕΥΑΝ για το ζήτημα που προέκυψε στην Ψανή άμεσα έφτασε εκεί το αποφρακτικό ώστε να αντιμετωπίσει, όχι κάποιο σπάσιμο αγωγού, αλλά μία μικρή υπερχείλιση, όπως είπε. «Έγιναν οι αποφράξεις και καθαρίσαμε όλο το μέτωπο. Φέτος έγινε ο καθαρισμός», είπε απαντώντας στο Γ. Σιαμαντά, κάνοντας και αυτή λόγο για τις ευθύνες των πολιτών οι οποίοι πετούν διάφορα, τα οποίο βρίσκονται ακολούθως στους αγωγούς, με συνέπεια να παρουσιάζονται προβλήματα.

«Σε μία κουτσουρεμένη θητεία, επί Μπουλέ, όπου έπρεπε να γίνει και η ομαλή συνένωση των πρώην δήμων, εντάχθηκε και κατασκευάστηκε το έργο αντικατάστασης των αγωγών στο ανατολικό κομμάτι της πόλης», είπε αρχικά ο Ανδρέας Κωνσταντόπουλος, τονίζοντας ότι από τότε και μετά δεν έχει μπορέσει ο δήμος να προχωρήσει σε κανένα άλλο τέτοιου είδους έργο στην πόλη, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την αποτελεσματικότητά του. «Μιλάτε για το εύκολο κομμάτι της πόλης, καθώς στο τμήμα που ήταν η συνέχεια τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα με τον παλιό αγωγό», απάντησε ο Σπύρος Τσέλιος, φέρνοντας ως κακό παράδειγμα για το πως προγραμματίστηκαν ορισμένα έργα, πχ το ότι έγινε η ανάπλαση στο λιμάνι χωρίς όμως να γίνει αλλαγή των εκεί αγωγών, ενώ κανείς τότε δεν είπε τίποτα επ’ αυτού. «Η ανάπλαση επί της θητεία Μπουλέ χρηματοδοτούσε το σύνολο του έργου, και την αντικατάσταση των αγωγών, ενώ αυτή της θητείας Λουκόπουλου μόνο τις υπέργειες παρεμβάσεις και όχι τα δίκτυα. Έργο χωρίς χρηματοδότηση δε γίνεται», πρόσθεσε και ο Β. Γκίζας.

Α. Κωνσταντόπουλος: «Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες»

Παίρνοντας εκ νέο το λόγο ο Ανδρέας Κωνσταντόπουλος μίλησε για πολιτικές ευθύνες οι οποίες υπάρχουν σε εκείνους που έχουν αναλάβει θέση εξουσίας, μίλησε για βραδύτητα διαδικασιών, ενώ είπε επίσης πως θα πρέπει να πιστωθεί στη θητεία Λουκόπουλου το ότι έφερε χρηματοδοτήσεις έργων στην πόλη. «Πρέπει να βελτιώσετε τους χρόνους σας και να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα, αλλιώς θα σας ξεπεράσει ο χρόνος και θα πρέπει να έρθουν οι επόμενοι για να κάνουν όσα εσείς δεν μπορέσατε», είπε καταλήγοντας.

Γ. Γούλας: «Το Νο1 έργο»

Ο Γιώργος Γούλας θύμισε αρχικά ότι ήταν αντιδήμαρχος επί Μπουλέ, στην τεχνική υπηρεσία, όταν δρομολογήθηκε το έργο στα ανατολικά της πόλης, τονίζοντας ακολούθως τη σημασία που έχει για την περιοχή, ως η νούμερο ένα αναγκαιότητα, ο διαχωρισμός λυμάτων και ομβρίων. «Δεν θα πειράξουμε το υπάρχον δίκτυο, αυτό θα παραμείνει για τα όμβρια. Θα κατασκευαστούν δύο αγωγοί ως νέο δίκτυο, το οποίο θα συγκεντρώνει τα λύματα από τα σπίτια και θα τα πηγαίνει στο βιολογικό. Το υπάρχουν θα πηγαίνει τα όμβρια στη θάλασσα. Μόλις κατασκευαστεί αυτό θα έχουμε πλέον καθαρότατη θάλασσα και θα γλιτώνουμε από 100 χλδ το χρόνο ως ΔΕΥΑ από το ρεύμα, επειδή τα αντλιοστάσια δε θα σπρώχνουν νερό της βροχής στο βιολογικό. Άρα μιλάμε για πολλαπλής σημασίας παρέμβαση που αφορά και την υγεία και την οικονομία», είπε ο Γ. Γούλας, κάνοντας ακολούθως λόγο και για λάθος προτεραιότητες αφού ο δήμος αντί να κυνηγήσει τέτοια έργα προώθησε άλλα, όπως για παράδειγμα τα υδρόμετρα της ορεινής Ναυπακτίας με 1,5 εκατ ευρώ.

Γ. Ασημακόπουλος: «Πτωτική η πορεία της πόλης»

«Αν δούμε την πορεία της πόλης δύσκολα θα διαφωνήσουμε ότι δεν είναι προς τα κάτω», είπε ο Γιώργος Ασημακόπουλος, θέτοντας ως μείζον επ’ αυτού την  υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, το κυκλοφοριακό και το αποχετευτικό. «Έχουμε ένα δίκτυο που εις γνώση μας ρίχνει λύματα στη θάλασσα, χειμώνα καλοκαίρι. Δεν ενδιαφέρει τον πολίτη τι έγινε πολιτικά αλλά ότι πρακτικά δεν έχει δοθεί λύση», πρόσθεσε, κάνοντας λόγο για μηδενική προσφορά την παρούσας δημοτικής αρχής στην πόλη. «Μιλάτε για ατομική ευθύνη όταν μία υποδομή είναι λάθος;», είπε επίσης, υπερασπιζόμενος το χρόνο που γίνεται η συζήτηση, αφού τώρα και για μία ακόμα φορά προέκυψε το πρόβλημα, με χαρακτηριστική εικόνα το λιμενικό να βγάζει τον κόσμο από τη θάλασσα.

Α. Κοτσανάς: «Πλημμελής διαχείριση του θέματος»

Για λάθος χρόνο συζήτησης του θέματος έκανε λόγο ο Ανδρέας Κοτσανάς, μιλώντας ταυτόχρονα και για λάθος χειρισμό του ζητήματος που προέκυψε στην Ψανή από την πλευρά της ΔΕΥΑΝ. «Εγώ αν ήμουν ΔΕΥΑΝ θα ήμουν σε επιφυλακή κάθε μέρα εκεί», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας για πλημμελή διαχείριση του θέματος συνολικά, που ενέτεινε το κλίμα αμφισβήτησης για την ποιότητα των νερών της θάλασσας στην πόλη, στην πιο ακατάλληλη για τέτοια συζήτηση περίοδο. «Δε σήκωναν κανένα τηλέφωνο», είπε καταλήγοντας, για να απαντήσει η Αγ. Σμπούκη ότι η υπηρεσία ήταν συνεχώς παρούσα και το πρωί της επόμενης ημέρας είχε ήδη ολοκληρώσει την παρέμβασή της. «Είμαστε νύχτα μέρα εδώ και θα κάνουμε τα πάντα για την πόλη μας, εσείς μείνετε στην κριτική», είπε καταλήγοντας.

Οι επεκτάσεις στο Αντίρριο

Το εάν υπάρχει μελέτη στο δήμο για επέκταση του δικτύου αποχέτευσης στο Αντίρριο, εκεί όπου σήμερα δεν υπάρχει, ρώτησε ο πρόεδρος της κοινότητας Γιώργος Ταμπάκης, για να απαντήσει ο Νικος Ραυτόπουλος ότι από το 2005, επί θητείας Κολοβού, υπάρχει μία μελέτη για την αποχέτευση, η οποία έχει δοθεί για επικαιροποίηση και με την ολοκλήρωσή της θα προχωρήσει προς υλοποίηση περιλαμβάνοντας το υπόλοιπο του Αντίρριου, τη Ρίζα, τη Μακύνεια και τον Πλατανίτη. Συνεχίζοντας σημείωσε πως εντός του αγωγού βρέθηκαν πέτρες από λάδια, τα οποία από κάπου προφανώς πέφτουν, σημειώνοντας πως δεν είναι αμελητέος και ο φόρτος του δικτύου και οι πιέσεις που δέχεται από την τουριστική άνοδο, που συνεπάγεται διπλάσιος πληθυσμός τον Αύγουστο.

Ντ. Τσουκαλάς: «Βελτίωση και όχι δυσφήμιση»

Για υπερβολές αλλά και παρατηρήσεις που θα πρέπει να επισημανθούν για να υπάρξει βελτίωση, μίλησε ο αντιδήμαρχος Ντίνος Τσουκαλάς, εστιάζοντας στην πολύ καλή άποψη των επισκεπτών με την οποία φεύγουν από την πόλη, ειδικά στον τομέα της καθαριότητας, εικόνα που αποκομίζει μετά από συζητήσεις μαζί τους, όπως είπε. «Το πρόβλημα της θάλασσας είναι διαχρονικό, η δημοτική αρχή έχει αγωνίες για το θέμα και παρεμβαίνει άμεσα όπου πρέπει», είπε, καταλήγοντας: «Σε γενικές γραμμές ο συμβουλευτικός χαρακτήρας της αντιπολίτευσης καλό είναι να μη βγαίνει με τη μορφή δυσφήμισης».

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Γιώργος Σιαμαντάς σημείωσε ότι ο τουρισμός όταν δε συνοδεύεται από τις κατάλληλες υποδομές σε βάθος χρόνου χάνεται, τονίζοντας πως ο δήμος θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση, λύνοντας σημαντικά ζητήματα που παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια, όπως είναι για παράδειγμα το κυκλοφοριακό. Είπε επίσης ότι από την απάντηση Ραυτόπουλου συνάγεται το ότι ο αγωγός δεν έχει καθαριστεί εδώ και χρόνια, αφού η πέτρωση των λυμάτων χρειάζεται χρόνο, σημειώνοντας μάλιστα πως η χωρητικότητα του λόγω αυτού του ζητήματος έχει μειωθεί στο μισό.

Τα κρίσιμα ερωτήματα

Η συζήτηση που έλαβε χώρα στο δημοτικό συμβούλιο, κυρίως με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό της Ψανής, αποτελεί τη συνέχεια παλαιότερων συζητήσεων που έχουν γίνει τόσο στο κορυφαίο όργανο του δήμου, όσο και σε συναντήσεις φορέων, αλλά και σε ιδιωτικές μεταξύ πολιτών οι οποίοι κατά καιρούς γίνονται μάρτυρες «ατυχημάτων», για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που χρησιμοποίησαν στελέχη της δημοτικής αρχής. Κι όλα αυτά, ενώ ο χρόνος περνά και το ζήτημα παραμένει. Υπάρχει πρόβλημα; Υπάρχει και κανείς δεν το αρνείται, οπότε σε ένα γενικότερο πλαίσιο η συγκεκριμένη απάντηση είναι δεδομένη. Ποιο είναι το μέγεθος αυτού; Ποια είναι η ρεαλιστική λύση που μπορεί να δοθεί και σε ποιο βαθμό θα αποτελέσει τη λύση του; Αυτά είναι τα πιο κρίσιμα ερωτήματα, τα οποία η «ε» θα επιχειρήσει να απαντήσει με ψυχραιμία και μακριά από πολιτικές οι όποιες άλλες σκοπιμότητες το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς στο πέρασμα του χρόνου και στον όγκο των όσων ειπώθηκαν, είναι πιθανό να έχουμε έως ένα μέρος απολέσει την ουσία, αναλωνόμενοι σε ατέρμονες συζητήσεις, που περισσότερο αποπροσανατολίζουν, παρά μας κάνουν σοφότερους.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας Εμπρός Ναυπάκτου 

spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme