Wednesday, November 26, 2025
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Νέα «πυρά» της Μ. Ρισβά κατά δημοτικής αρχής-Η εισήγηση της αντιπολίτευσης για το θέμα των ναρκωτικών στα σχολεία

spot_img

“Όταν μια Δημοτική Αρχή αποσιωπά στο Συμβούλιο και απουσιάζει στη συνδιοργάνωση, η κοινωνία μένει μόνη”, σημειώνει η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος, Μαρίνα Ρισβά-Πατακοπούλου, με αφορμή τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, για το θέμα των ναρκωτικών πέριξ των σχολείων της πόλης της Ναυπάκτου.

Πιο αναλυτικά σημειώνει:

“Χθες, στο Δημοτικό Συμβούλιο, όλοι είδαμε κάτι πολύ πιο ανησυχητικό από το ίδιο το περιστατικό της κοκαΐνης στο σχολείο: την αδυναμία —ή την απροθυμία— της Δημοτικής Αρχής να δει την πραγματικότητα.

Όταν ένα θέμα που αγγίζει τα παιδιά μας, τις οικογένειές μας και την κοινωνική συνοχή
αντιμετωπίζεται με σιωπή, άρνηση, ωραιοποίηση, τότε δεν μιλάμε απλώς για λάθος πολιτική στάση. Μιλάμε για θεσμική τύφλωση.

Η εισήγηση του κ. Ανδρέα Κοτσανά σκληρή, αλλά απόλυτα δικαιολογημένη ξεγύμνωσε την αλήθεια: ότι όταν η πόλη αιμορραγεί, κάποιοι προτιμούν να κλείνουν τα μάτια.

Και η αντιπολίτευση Κοτσανάς, Σιαμαντάς, Κωνσταντόπουλος απέδειξε πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν φοβούνται να μιλήσουν με ευθύτητα και να καταθέσουν λύσεις.

Την ίδια ώρα, όμως… Μια Δημοτική Αρχή που “δεν είδε, δεν άκουσε, δεν μίλησε”.

Ούτε για το περιστατικό. Ούτε για την πρόληψη. Ούτε για τα παιδιά. Ούτε καν για την εκδήλωση που

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ως Δήμος μαζί με την Επιτροπή Ισότητας για τις εξαρτήσεις.

Και εδώ βρίσκεται το πιο αποκαλυπτικό σημείο: Στην ημερίδα της Επιτροπής Ισότητας για τα ναρκωτικά ήταν παρόντες ΟΛΟΙ οι θεσμοί: ο Υποδιευθυντής Αστυνομίας της Δ.Α. Αιτωλίας, ο Διοικητής του Α.Τ. Ναυπάκτου, ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, οι διευθυντές σχολείων,εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων, πολιτευτές, γονείς και κάτοικοι της Ναυπάκτου, εκπρόσωπος της Εκκλησίας, η αντιπολίτευση σύσσωμη.
Και ποιος έλειπε; Η Δημοτική Αρχή Γκίζα. ΑΠΟΥΣΑ. Από τη δική της συνδιοργάνωση.

Σε εκδήλωση για τα παιδιά μας. Για τις ουσίες. Για την κοινωνική ασφάλεια.

Μοναδική εξαίρεση: ο κ. Χαράλαμπος Καραδήμας —και μάλιστα με τη δεύτερη ιδιότητά του, ως αστυνομικός.

Αυτό δεν είναι “παρανόηση”. Δεν είναι “σύμπτωση”. Είναι μήνυμα απάθειας.

Και μετά, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ακούσαμε καθησυχασμούς ότι «όλα λειτουργούν καλά»,
«τα σχολεία είναι ασφαλή», «να μην το μεγαλοποιούμε».

Όμως αυτή δεν είναι διοίκηση. Αυτή είναι άρνηση πραγματικότητας.

Η στάση αυτή θύμισε εποχές όπου οι ηγεσίες ζούσαν σε έναν δικό τους κόσμο,
μακριά από τον πόνο του λαού.

Σαν να επαναλαμβάνεται η ιστορική φράση: «Αν δεν έχουν ψωμί, ας φάνε παντεσπάνι».

Κάπως έτσι ακούστηκε χθες η “ψύχραιμη” απάθεια: αποκομμένη από τη ζωή της κοινωνίας.

Γιατί η ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ δεν χρειάζεται παγωμένες δηλώσεις. Χρειάζεται πράξη. Χρειάζεται ευθύνη. Χρειάζεται παρουσία όχι απουσία. Χθες, κάποιοι στάθηκαν στο ύψος τους. Και κάποιοι άλλοι εκτέθηκαν μόνοι τους.

Το μήνυμα είναι καθαρό: Η πόλη απαιτεί σοβαρότητα. Οι γονείς απαιτούν προστασία.

Τα παιδιά απαιτούν μέλλον.

Και σε αυτό το θέμα, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κρύβεται”.

Ρισβά Πατακοπούλου Μαρίνα
Ανεξάρτητη Δημοτική
Σύμβουλος του Δήμου Ναυπακτίας

Η εισήγηση της αντιπολίτευσης

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΜΕΤΡΑ – ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, όπως κατατέθηκαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, από τον εισηγητή του θέματος, Ανδρέα Κοτσανά, καθώς η συζήτηση προκλήθηκε μετά από πρωτοβουλία των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

1. Άμεση σύσταση “Συμβουλίου Ασφάλειας Σχολικών Κοινοτήτων”

Μόνιμο όργανο, με:
– Αστυνομία
– Εκπαιδευτικούς
– Ψυχολόγους
– ΚΕΘΕΑ
– Συλλόγους Γονέων
– Εκπροσώπους του Δήμου

Με αρμοδιότητα:
– εντοπισμό προβληματικών σημείων
– διαχείριση περιστατικών
– συντονισμό δράσεων
– έκτακτες παρεμβάσεις

2. Στοχευμένη χαρτογράφηση των σχολικών ζωνών

Καταγραφή σημείων διακίνησης, σκοτεινών σημείων, εγκαταλελειμμένων χώρων, διαδρομών μαθητών.
Με τεχνική έκθεση και χρονοδιάγραμμα παρεμβάσεων.

3. “Καθαρή Ζώνη Σχολείων” με εβδομαδιαία παρουσία ΕΛ.ΑΣ.

Όχι γενικότητες – συγκεκριμένα:
– 2 περιπολίες ανά ημέρα σε κρίσιμες ώρες
– έλεγχος περιμετρικών σημείων
– άμεση ανταπόκριση σε ανώνυμες καταγγελίες
– συνεργασία με σχολικούς φύλακες

4. Πρόγραμμα Ψυχολογικής Θωράκισης Μαθητών (για Γυμνάσια – Λύκεια)

Σύντομα, δομημένα, στοχευμένα εργαστήρια για:
– πίεση παρέας
– εξάρτηση
– εθιστικές συμπεριφορές
– διαχείριση άγχους
– δεξιότητες άρνησης
Ένα πρόγραμμα που εφαρμόζεται σε ευρωπαϊκές πόλεις – και που πρέπει να έρθει και εδώ.

5. Γραμμή ανώνυμης αναφοράς για μαθητές και γονείς – 24ωρη

Με διαχείριση από πιστοποιημένο κοινωνικό φορέα.
Με τρία μοντέλα αναφοράς:
– τηλεφωνικό
– διαδικτυακό
– κατευθείαν προς κοινωνικό λειτουργό

6. Δημοτική εκστρατεία “Η Ναύπακτος μιλάει ανοιχτά”

Με:
– καμπάνια στα σχολεία
– βιωματικές δράσεις
– ντοκιμαντέρ – προβολές
– συμμετοχή μαθητών στη δημιουργία περιεχομένου

7. Πρόσληψη ψυχολόγου + κοινωνικού λειτουργού με αποκλειστική αρμοδιότητα σχολείων

Όχι απλή θέση προσωπικού.
Αλλά ειδική ομάδα άμεσης παρέμβασης που επισκέπτεται σχολεία, αντιμετωπίζει περιστατικά, συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς.

8. Ετήσια δημόσια έκθεση με απολογισμό & μετρήσεις

Να ξέρουμε:
– πόσα περιστατικά εντοπίστηκαν
– πόσα σχολεία εκπαιδεύτηκαν
– πόσες παρεμβάσεις έγιναν
– τι απέδωσαν

9. Στόχευση στις πιο κρίσιμες ηλικίες – Α’, Β’, Γ’ Λυκείου

Εξειδικευμένες δράσεις:
– για πειραματισμό
– για νυχτερινή ζωή
– για social media και διακίνηση μέσω εφαρμογών
– για εξωσχολικές παρέες και “σημεία ραντεβού”